onsdag 4 mars 2015

sverige 1

Nu är vi hemma på Lanta igen. Det var många härliga vänner som välkomnade oss tillbaka. Det kändes riktigt skönt att komma tillbaka igen. Det här är som hemma det också nu. 
Det var lite tufft att jobba hela dagen idag. Vi landade 6.10 och var tillbaka på Lanta 9.00 och 9.30 gled jag och barnen in på skolan. 
Vi hade en insamlingsdag för Children of the Forrest idag, så det var full fart. Kan kanske skriva mer om det imorgon, för nu tänkte jag sammanfatta Sverigebesöket.

Huvudsyftet med hemresan var ju att delta i farfars begravning och det kändes väldigt bra att vi gjorde det. Det blev verkligt för mig att han är borta nu. Det är annars ganska svårt att greppa när man är så långt hemifrån som vi är nu. Annars kändes det inget speciellt att vara i Sverige. Man kom ganska snabbt in i den vanliga karusellen med en del stress...

Vi anlände som sagt i onsdags kväll, efter en bekväm flygning. 
Torsdagen gick åt till att fixa ganska mycket. Det första problemet som skulle lösas var kylan. Det var inte jättekallt, men tillräckligt för att vi skulle frysa rejält i våra munkjackor. 
Kan säga att det kändes lite jobbigt att kränga på sig ett par trånga jeans. Tacka vet jag thaibyxor ;).

Vi fick alltså åka till huset och rota fram jackor, mössor och vantar från lådorna i garaget. 
David åkte till jobbet efter det och det gjorde faktiskt jag också. Fast inte för stt jobba, utan för att överraska arbetskamraterna. Det var ingen som visste att vi skulle komma. Trots att det var ganska tomt på folk i skolan lyckades jag överraska några kollegor ordentligt. 
Eller vad säger ni Maud och Linda ;). 
Besöket tog längre än vad jag tänkt, eftersom alla ville höra hur jag hade det. Ryktet att jag var på skolan spred sig snabbt bland eleverna, så det var många elever som knackade på arbetslagsdörren för att se om jag verkligen var där. 

Efter det stressade jag vidare med barnen till deras skola, så de fick överraska sina klasskompisar. I Alvins klass blev det kaos, tjejerna grät och killarna gjorde "högen" på Alvin. I Lines klass gick det betydligt lugnare till. 

Efter det ruschade jag och Line vidare till Örebro för att möta upp David och vara smakråd när han köpte ny kostym. Förutom att gå på Mariebergs köpcentrum 
passade vi på att ta en sväng på Ikea också. 


Där fick vi köttbullar och semla till lunch. Det var en torr semla kan jag informera om. 


Senare på eftermiddagen hann vi med att överraska både min fantastiska vän Maria och min mamma. Maria blev chockad. Mamma blev också förvånad, men gladast var Havanna. Hon har saknat barnen och då framförallt Line. 

Alvin fick provsitta moppen som Dan köpt åt honom. 

Begravningen var i fredags i kyrkan. Den var väldigt stillsam och det var vackert i kyrkan. Begravningar är aldrig kul, men det var ändå fint och jag är väldigt tacksam att jag hade möjlighet att vara med och ta farväl av farfar. 



Finklädda Alvin. 

Nej nu orkar jag inte skriva mer. Måste verkligen sova. Det får bli en Sverige del 2 imorgon.

God natt och kramkram till er alla! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar