måndag 9 mars 2015

prova-på

Sista två dagarna har jag provat två nya träningsformer. Det är så himla kul att testa nya saker! Man hittar nya muskler, klarar saker som man inte tror om sig själv, så blir man dessutom så glad både av träningen och av alla härliga människor man träffar. 

Igår morse körde jag ett pass funktionell träning med Lanta Workout. Vi var sju glada tjejer som svettades tillsammans med havet och Phi Phi som förgrund (bilder lånade av Lanta Workout) 


Vi gjorde många övningar som jag inte gjort förut. Det var trädkrypare, palmkram, vasaloppsstakning med palm och Bulgarianbag övningar. 
Palmkramen syns längst till höger på bilden om man tittar riktigt noga. 

Den är både helt galen och grymt jobbig. Man ska kort och gott hålla sig fast i en palm så länge man kan. 

Här är några andra övningar och precis som Anna, vår tränare konstaterade så " ligger det folk i varenda buske" :). 

Det var riktigt kul. Förvisso skulle jag kunna göra många av övningarna själv här hemma... Men det är peppet och glädjen av att träna tillsammans som gör att man ger det där lilla extra! 
Lite träningsvärk i övre delen av ryggen och i triceps har jag allt idag :). 

Idag efter jobbet körde jag ett pass Iyengar yoga med tjejerna på jobbet. Svetlana på Yogalanta höll en klass med oss. 
Jag gillar inte yoga. Det är för långsamt för mig... Hur många gånger har jag inte sagt det? Men hallå, man får väl ändra sig :)! 
Den här yogaformen passade mig perfekt, mycket styrka, strikta positioner och en hel del svett. Mer som jag är alltså, strikt och korrekt och inte så "svamlig". 
Jag är ju stel som ett kassaskåp eller kanske smidig som en kossa, så några mjuka poser eller balansakter på huvudet blev det inte, men jag kände mig väldigt nöjd med det jag presterade. 
Inga bilder tyvärr, men det blir med all säkerhet fler pass, så bildbevis kommer, 

Hann med lite annat igår också. 
Käkade falukorv till frukost :). 

Körde strandhäng på Somwhere else med våra goa kompisar familjen Flyboo Robertsson. 
Kajsa och jag passade på att unna oss en massage. 

När det kostar 75kr för en timme kan man unna sig det ganska ofta! 

Line och Mia samlade kapsyler och gjorde figurer av. 

Lite jobbig blev det dock när Kajsa började diskutera om att ha födelsedagsfest nästa helg. Det hon inte visste då, var att på kvällen hade Edde fixat en överraskningsfest för henne. Men det var bara att hålla masken och spela med i planerandet :). 

Så här förvånad blev Kajsa när hon kom till Lazy Days och vi var 20 personer där som sjöng för henne. 

Vi käkade en supergod middag, jag åt lax med hollandaise, Alvin och David tog burgare och Line valde köttbullar och stuvade makaroner. Kan bara konstatera att det verkligen blir fler besök där! Är ni på Lanta, så missa inte det här stället! Det ligger längst söder ut på Relax Bay, 

Imorgon väntar ytterligare en ny träningserfarenhet! Mer om den en annan dag. 

Tack för att du läst!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar