tisdag 24 mars 2015

handdukar

Bloggtemana för dagen får bli hus, handdukar, sopkorgar och glass. Fast det är temat för igår! Jag somnade nämligen mitt i skrivandet igår kväll, så jag får göra klart inlägget idag istället! 

Glass för att det är glassens dag idag ( läs igår)! Det var en dag jag inte visste att den fanns tills jag läste om den i Expressen. Med facit i hand var det alltså tur att mormor tog med barnen till glassbaren Two scoops, så inte alla i familjen missade denna stora högtidsdag. Jag har som ni förstår inte ätit någon glass just idag (igår), men jag lovar att äta glass många andra dagar det här året! 
Alvin , Line och Lines kompis Lisa vid Two scoops. 

Det finns dagar till allt numera tror jag. Imorgon ( läs: idag) är det våffeldagen för er som inte visste det. Den ska vi inte fira, för vi har inget våffeljärn här. Hemma i Sverige har vi två, men det hjälper ju inte. 

Sopkorgen som omtalas är denna och den står i mitt klassrum. 

En av mina härliga elever kom idag på att hon hade kastat några papper för mycket i fredags när hon rensade i sin låda. I hopp om att finna papprena började hon plocka ur skräp ur papperskorgen. Rätt som det var hördes en glad stämma och det visade sig att hon hittat hon något som hon inte förväntade sig. En påse äppelbitar!  En annan elev trodde att det var en gammal påse äpplen, så han slängde den. Han ville inte ha till ska sina papperskorgsäpplen, så hon som hittade påsen fick både den och innehållet. En liten händelse, som gjorde att vi skrattade ganska mycket. 

Handdukar var det roligaste med dagen ( igår). Jag ansvarade för thaitemat handduksvikning idag (igår). Jag ich ett gäng elever lärde oss en hel massa olika vikningar som alla kan klara. Jag testade alla när jag kom hem. 
Elefant

Två olika bläckfiskar 
 

En blomma

En hund

Två svanar

Det var ett väldigt roligt och användbart thaitema. Jag kommer att vika alla mina framtida gästers handdukar från och med nu. :)

Och så sista ämnet för dagen (gårdagen), som var hus. 
Tänkte bara puffa lite för att få vårt fina hus hemma i Sverige uthyrt. Våra nuvarande hyresgäster vill inte fortsätta hyra, så om du eller någon annan är intresserad av att hyra en fin femrumsvilla i Lindesberg från 1:a augusti och ett år framåt, hör av er! 

Äntligen får ni läsa det här inlägget. Det höll på att bli så att jag somnade ifrån det igen, eftersom jag är väldigt trött... Men jag klarade det! 

Kramkram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar