tisdag 17 mars 2015

föränderligt

Idag är Line frisk igen, så hon har varit i skolan. Öronvärken försvann helt igår, men hon hade fortfarande lite feber fast det märktes att hon mådde bättre. Hon åt lite, även om det krävdes en matätartävling för att klämma ner det sista. David utmanade henne. Om hon åt upp sin del av fried rice portionen fortare än honom så skulle hon vinna att sova i vår säng en natt och det priset är verkligen värt att kämpa för. Så hon åt snabbt som attans. 

Det blev dock några hysteriska skrattanfall då och då. 

Line vann!!!
Ett ytterligare tecken på att hon var piggare, var att Filippa bark kom på besök igen :). 

Idag har jag haft en bra dag på jobbet. Känns som ett privilegium att få komma hit varje dag! 

Härliga kollegor och härliga elever och omgivningen kan man absolut inte klaga på. 
Var nere på stranden och hade idrott med min grupp, efter att vi haft orienteringsteori. Jag kan så många saker som jag inte visste innan ;). 

Medan mina elever gick eller sprang på stranden passade jag på att fotografera Alvins klass när dom spelade en variant av brännboll där halva planen var i havet. 



Kan inte säga det nog många gånger, det är fantastiskt här. 

När man jobbar och bor så långt hemifrån blir kollegorna nästan ännu viktigare än hemma. Speciellt för dom som är här ensamma, men även för mig som har familjen med mig. Vi är verkligen ett härligt gäng och jag kommer sakna  alla som inte fortsätter nästa år och det är ganska många. 

En sak som är väldigt speciell med det här jobbet är att det så föränderligt både under läsåret, men också mellan läsåren. När jag började i höstas. Var vi 4 st pedagoger och ca 25 barn. I januari var vi 150 barn och 19 pedagoger. Nu är antalet elever och pedagoger på väg ner igen. Den här veckan säger vi hej då till 9 elever i skolan och nästa vecka slutar 20st. Så när maj kommer och det är dags för sista skolmånaden är vi tillbaka på ruta ett med 4 pedagoger och ca 30 elever igen. 
När skolan öppnar igen 24 augusti för läsåret 15/16 kommer jag vara där. Vi får väl se vem jag får sällskap av då???
Just nu njuter jag dock av sällskapet jag har här och nu. 

Idag gjorde Irja en kul jämförelse :). 
Vår skrivare är lite knasig. Den vill inte alltid skriva ut det vi "ber" den om och ibland skriver den ut, men den tar väldigt lång tid på sig. Då jämförde Irja momentet när utskriften väl kommer med en förlossning, efter lång väntan kommer den äntligen...  Så det är tur stt "barnmorskan" är med och tar emot! 
Ja,ja nog med trams från oss...

Avslutade dagen på bästa sätt. En promenad på stranden och efter det hemlagad köttfärssås. Pappa skickade med mig svensk köttfärs hit när vi var hemma, så det var en RIKTIG köttfärssås. 


Nu blir det sängen och eftersom städerskan varit här idag är den välbäddad och dekorerad. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar