torsdag 5 mars 2015

sverige 2

Vad gjorde vi mer...

Vi träffade kompisar. 
Line sov över hos sin kompis Ellen. Av henne och Oskar fick Alvin och hon en present. 

En fin thaispråksbok.

Tjejerna spenderade en stor del av tiden i sin "skrivarlya" skrivandes på en alldeles egen bok. Den finns i fyra exempar. Vem vet en framtida karriär kanske. Den som har tur kanske får läsa den en dag. 


Hon träffade även sin fina vän och vår granne Emelie. Dom hade en fantastisk eftermiddag tillsammans med mycket bus. Dagen till ära kom det några centimeter blötsnö, så det blev en snögubbe, i solhatt :). Line hade verkligen längtat efter att göra snögubbar. 






 Å så några hundar som hon saknat...
Rambo

Å Havanna 

Alvin träffade sin kompis Oskar och kusin Melker. Melker hade verkligen längtat efter Alvin. Han blev så glad att han "överföll" och pussade honom. Här pussas dom hej då innan vi åkte mot värmen igen. 


Jag och David försökte också träffa så många vi bara kunde. Det var väldigt trevligt. Vännerna är nog det enda jag saknar riktigt mycket. Jag har många trevliga vänner på Lanta också, men jag skulle önska att alla hemifrån fick vara här med oss och se hur vi har det. 

Hemma, här, hemma, där... Vad är egentligen hemma? Line och jag diskuterade det på planet. Vilken resa är egentligen resan hem? Tror att vi kom fram till att båda resorna var hemresor. Resan till Sverige är hem, för det är därifrån vi kommer, men resan till Lanta är också hem, eftersom vi bor här nu. Det är inte lätt alltid.

Vi åt och drack en massa gott också. Det blev påskmust, pepparrotskött, pizza, köttbullar, philadelphiaost, bubbelvin, falukorv, ostkaka, potatis, godis, finn crisp, makaronipudding, rödvin, räkmacka, hamburgare, lax, semlor å mycket mer... 

Vi träffade många släktingar. Det var väldigt skönt att se att farmor hade det bra. På bilden nedan är Alvin och Line med kusin Melker och söta lilla tremänningen Lo. 

Jag och Lasse 

Vi tittade på mello i realtid och "hjärteröstade". Här på Lanta får man alltid titta dagen efter, om man inte är sugen att kolla kl 2 på natten och rösta går inte.  

Jag gjorde några saker på egen hand också.
Jag promenerade min vanliga vända hemma. Det var härligt, men kallt. Jag höll på att frysa ihjäl dom första 4km även fast jag hade, underställ, tights, t-shirt, dubbla löparjackor, mössa och vantar. 


Jag blev stoppad av polisen. 

Inte för att jag kört på vänster sida, vilket man lätt kan tro nu när jag styrt moppe på fel sida i över fem månader. Nej, det var bara en blåskontroll, men lite puls fick jag allt :).

Jag fick en ny frisyr. Klippte av mig allt slitet trassel på Arlanda hos en duktig frisör på "arlandafrisörerna". 

Jag fick snöflingor i håret när jag gick på stan. 


Jag handlade en massa som vi packade med oss till Lanta. 

Efter några dagar längtade vi faktiskt tillbaka till Lanta igen. Slaskiga gator och en grå himmel är inte det roligaste som finns...

Tack pappa och Sisse för att ni lånade ut husrum och tog hand om oss några dagar. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar