söndag 26 april 2015

slapp...

Slapparsöndag, sovit, soffan, solat, Somewhere else, solnedgång, seven, skräddare. 

Nej, jag ska sluta fåna mig och skriva på en bokstav. Igår fick jag kämpa lite med B, men idag blev det bara en S-söndag utan att jag tänkte att det skulle bli så.

Idag har det verkligen varit en slapp dag. Jag har varit jättetrött, så efter frukosten när övriga familjen kollade på gladiatorerna sov jag i soffan. 

Strax efter lunch orkade jag byta till bikini och lägga mig i solen eller i molnen ett tag. Idag solade jag inte utan jag molnade, eftersom det var mulet. 
På sena eftermiddagen klarnade det upp. Då drog vi till mysiga Somewhere else. Vi softade, 

käkade favoriten paneng med nanbröd och jag tog en kort promenad på stranden innan solen gick ner. 
Trots molnen blev det en fin solnedgång över PhiPhi. 

På vägen hem åkte vi förbi 7-eleven och köpte lite frukostbröd och mjölk. Tror jag har skrivit om det tidigare, men här är seven som en minimatbutik där man kan köpa det mesta. Tror vi skulle kunna handla nästan allt som vi behöver till hushållet där. Dom har allt ifrån toapapper, till smör, yoghurt, korv, läsk, snacks, alkoholhaltiga drycker, frukt, tvål, tvättmedel, myggmedel och mediciner. Det är inte svindyrt som hemma, utan de håller samma priser som alla andra matbutiker och ibland är dom till och med billigare. 

Bredvid seven ligger en skräddare som Line har besökt tidigare tillsammans med en klasskompis. Dom gick inte dit för att köpa kläder, utan för att hälsa på och leka med Amoy och Rocky och idag fick alltså jag följa med. Måste erkänna att Rocky (den svart/vita valpen) var väldigt söt. Mannen och kvinnan som har butiken blev jätteglada när Line kom och sa att hon får komma dit hur mycket hon vill! 


Det var allt för idag och för den här veckan! 
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar