torsdag 2 april 2015

påsksmäll

Påsksmäll, kärringar, strand och groda! 
Så ser en helt vanlig skärtorsdag ut på Lanta. 
Vi började dagen med påsksmällen. Det är en påskshow som vi har på skolan. Vi hade naturligtvis bjudit in alla föräldrar, så det var mycket folk i Salan.

Vi fick se allt ifrån korttrick till drillstavsshow och sångnummer. Det var en härlig stämning och det är alltid lika kul att se barnen uppträda. Line skulle spela två sånger på piano, men hon blev nervös, så hon hoppade av i sista stund. Det var absolut inte så att hon inte kunde sångerna, hon hade tränat massor, men hon aldrig spelat för publik förut. Efter showen spelade hon dock sångerna för sina klasskamrater och det tyckte hon var kul, så vem vet nästa gång kanske hon vågar. 

Vi lärare bjöd på oss själva och klädde ut oss till kärringar. Fast det krävdes inte så mycket rekvisita, vi är ju kärringar redan innan :)

Jag tog en kärringselfie, som visade sig vara en groupie. 

Här uppträder vi med vår påsksång. 

Efter jobbet skyndade jag mig hem. Det är mammas sista eftermiddag och kväll här på Lanta, så då ville jag göra något med henne. Jag, mamma och Line åkte till Relax Bay och hängde några timmar. 






Det var riktigt skönt. Lagom varmt, lite skön blåst från havet, kokosshake till mig, iste till Line och ett par drinkar till mamma. 

Middagen enades vi om att äta på grodan (the frog). Det är en av "de finare" restaurangerna här på Lanta. Priserna där ligger lite över vår budget, så därför har vi inte varit där tidigare, men ikväll var det dax. 
Der var en riktigt mysig innergård och maten var toppen! Så vill man unna sig något gott, speciellt kött, så är det värt ett besök. David beställde en oxfilé som var suveränt god och perfekt tillagad. 


Månen lyste vackert på oss. 

Imorgon är det långfredag, men det bryr vi oss inte om här, så vi har vanlig skoldag. Men sedan är det lov, även i Thailand! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar