lördag 25 april 2015

b

Bara bra B:n blev bländande, ballt blogginlägg ;). 

Bokstäver...
David har gått på thaikurs på International language school den här veckan. Han har lärt sig hela det thailändska alfabetet och det är ingen lek. Jag skulle behöva betydligt mer tid än honom för att fixa det. 4 maj kör han fortsättningskurs i fyra veckor. Tyvärr har jag ingen möjlighet att gå på thaikurs eftersom jag jobbar heltid. Jag skulle gärna vilja lära mig språket, dels för att det vore väldigt kul att förstå och kunna konversera med människor, men också för att jag tycker att bor man i ett annat land är det artigt att kunna språket. 

Birthday...
I veckan har vi firat vår kollega Johanna som fyller 40. Hon fyller inte förränpå den bästa dagen, den 28:e, men vi var lite heta och firade i förtid :). 

Bästa stället...
I går hängde vi på mysigaste och bästa stället på Klong Dao, Indian Bar. 
Det var Ullas sista kväll, så hon passade på att krama Paz lite extra och vi kramade henne. 
Det märks att det är lågsäsong nu. Det brukar vara smetfullt här på fredagar, men igår var vi nästan ensamma. Då passade Lucky på att krypa upp i en stol. Tur stt det var långt ifrån mig, hon är nämligen lite lömsk.


Barnvakt...
 Idag var vi barnvakt åt dom här små gullungarna. Det är Jelena och Johans barn Jakob och Julia. Johan överraskade Jelena med en mysig frukost på Layanna imorse och då fick vi rycka in och ta hand om barnen ett par timmar. Eller vi, jag och David behövde inte göra så mycket, Alvin lekte med Jakob och Line med Julia. Våra barn gillar verkligen Jakob och Julia, så det blir tomt här nästa vecka när dom åker hem till Sverige igen. 



Brudar på spa...

Line och jag åkte på spa en sväng i eftermiddags, medan killarna körde en pingismatch. 
Line fick en timmes oljemassage + fixade naglar och jag tog 1,5 timme massage. Riktigt skönt och som vanligt värt varenda krona. Idag gick kalaset för oss båda två på 250kr. Det känns nästan löjligt. 





Burgare...
Vi åt en god middag på Grodan i Saladan igår, oxfilé och bea...
...men kvällens burgare slår den många gånger om! David lagade en helt perfekt älgfärsburgare ikväll. Det var bara älgfärs, fint tärnat bacon och salt och peppar, men den var stekt med sådan perfektion, att den hade en lite rosa kärna. Är fortfarande mätt, men det vattnas ändå i munnen.  


Beach...


Det var länge sedan jag var på stranden och solade. Ni tror säkert att vi solar och badar varje dag, för det gör man ju när man är på en paradisö i Thailand. Men att bo här är ju inte riktigt som att vara på en tvåveckors semester och jaga soltimmar för att vara brun när man kommer hem. Nej, det är faktiskt väldigt sällan vi solar. Innan vi kom hit trodde jag också att vi skulle hänga på stranden jämt och jag bävade för vårt solkrämskonto, men är det något konto det finns pengar över på så är det just solkrämskontot :). 
Hade  dock tänkt åka en sväng till stranden idag, men det har varit mulet hela dagen, så jag satsar på att det blir lite sol imorgon istället. I så fall blir det ryggläge ett par timmar efter morgontur och frukosten. 

Brother...
Måste också få gratulera David till delfinalplatsen i Svensktoppen nästa med låten Brother. Det är en riktigt bra låt och jag tror att den kommer att vinna deltävlingen i Örebro 4 juni och gå till final. Vill ni höra låten, så spelades den i programmet "Förmiddag i P4 Örebro" igår. Gå in på sverigesradio.se och sök på programmet, sedan är det bara att spela fram ungefär 1h12min. 
Låtarna kommer presenteras igen i slutet av maj sedan kommer man att kunna sms rösta på det bidrag man vill ska vinna och det är ju självklart Davids! Jag återkommer när det är dags för er att göra en insats :). 

Bamsekramar bästa bloggvänner! 

3 kommentarer:

  1. Vänta, var det inte Telia som ringde? ;) grattis David. Vi ses den 4/6 /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt nog inte Maria... ;)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera