onsdag 8 april 2015

idag

Ben som inte bar, fikagäster, spenatsoppa och ThaimOut, så har dagen sett ut. 

Den lite längre versionen med några bilder låter så här: 
Jag hade bestämt mig för att springa en lite längre tur imorse och har jag bestämt mig för något så blir det så. Kände redan efter ett par kilometer att kroppen inte alls var med mig. Benen var grymt tunga, andningen gick lite trögt och huvudet hade inte viljan. Slog av på tempot lite, men det hjälpte inte, pulsen gick upp i nästan 190. Fick lov att gå då och då... Men jag tog mig fram den där j..la milen i alla fall. Skam den som ger sig! Det var ingen skön mil, den var inte snygg och definitivt inte snabb, men jag klarade den! Att solen låg på hela tiden och temperaturen var nästan 30 grader gjorde inte det hela lättare. Men jag är positiv, så jag hoppas på lättare ben imorgon och om några dagar tänker jag ge mig på milen igen. Har inte ens någon bild på eländet ;). 
Väl hemma tog jag ett långt dopp i poolen. Ibland är det väldigt skönt med egen pool. Hoppade i med träningskläderna på och flöt bara runt och kände mig lätt i kroppen. Då var helt plötsligt den elefanttunga kroppen som jag hade när jag sprang borta :). 

Har fyllt på müsliburken idag. Så nu är det bara att mumsa i sig igen. 

Vi hade fikagäster i form av familjen Flyboo/Robertsson på eftermiddagen. Jag slog på stort och gjorde semlor och bakade en kanelbullekladdkaka. 

Semlorna var finfina! Kladdkakan var också okej, men den hade behövt några minuter till i ugnen. Det är inte så lätt att veta hur det ska vara när man bakar något för första gången. 
När vi hade fikat bytte vi barn en stund. Mia stannade här och lekte med Line och Alvin följde med Edde och Kajsa hem och lekte med Vicki 5år. Vicki var väldigt glad och stolt över att få leka med Alvin och Alvin är ju barnkärare än någon annan, så han var också väldigt nöjd! 

Vi bjöd Mia på spenatsoppa. Hon hade aldrig ätit det tidigare, men hon var duktig och smakade lite. Det var nog ingen superfavorit, men jag gillar barn som ger nya rätter en chans och verkligen smakar. 

Tillbehöret, Wasa frukost med Bregott och hushållsost passade henne bättre. Hon har ju varit här sedan i höstas hon också och då uppskattar man svenska smaker lite extra. 
Jag njöt av både soppan och smörgåsen. Som tur var blev det en stor sats soppa, så vi kan äta den imorgon också :).

Dagen avslutades på ThaimOut med ännu en vacker solnedgång. Fick dessutom njuta av både en coconutshake och David & Ullis skönsång. 

Galenungen! 

Sönder en extra liten tanke till vår vän Malin. Hon slog i foten så illa i en sten på stranden, så en tå gick ur led. Hon befinner sig nu på sjukhuset i Krabi för att få den lilla tån tillfixad. Hoppas det går bra, man vill ju inte vara skadad på semestern :(. 

God natt för idag. 
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar