torsdag 9 april 2015

must

Påsken har kommit även till Lanta, om än lite sent! Jonas och Victoria, som hyr vårt hus i Sverige, är här på Lanta på semester några dagar. Vi åkte förbi och sa hej och gissa vad vi fick???
Must och påskägg! 

Jag blev sååå barnsligt glad. Jag som har saknat must massor, äntligen fick jag det! Har dreglat över alla bilder med must på insta och FB. 
Jag och min must chillar tillsammans ;). 

Dessutom åt vi ägg till frukost, vilket man ju gör när det är påsk :). Dock var gasen till spisen slut, så jag improviserade och kokade dom i vattenkokaren. 

Det gick finfint! 

Lunchen var också en höjdare. Vi åt med fam Robertsson på Somewhere else. Visste inte att jag saknat panengen där så mycket. Den måste nog nästan koras till min favoritthairätt. Egentligen är det ingen paneng, eller jo det är det ju, eftersom det står så i menyn. Men den är  inte som på alla andra ställen. Den innehåller massor av goda grönsaker och såsen känns som en blandning av red curry och yellow curry. Åker man till Lanta ska den panengen absolut stå med på "måsteätalistan". 

Unnade mig en massage på eftermiddagen. Gick till Diamond Lanta. Dom är ok, men inte alls som dremy spa, där är det fantastiskt, faktiskt värt några hundra bath mer. 

Vi blev med fler barn idag också Mia och Vicki var här hela kvällen. Vi var barnvakt, fast egentligen vill jag inte kalla det barnvakt, mer "långleksentpåkvällen", eftersom dom leker med våra barn hela tiden. 
Alla fyra hade riktigt mysigt. Det spelades Minecraft...

 ...åts köttfärssås

...åts godis och chips, och tittades på film...
... och det badades.

Det här gjorde att jag hade lite tid över, så jag bakade pizzabullar till Alvins kalas som är på söndag. 

En bra dag! 
Det enda som kunde varit bättre var morgonens joggingtur. Joggade 7km. Valde att köra på puls istället för på hastighet, men kroppen var inte riktigt med mig idag heller. Det var som att den straffade mig för att jag tvingade den att springa igår. 

Imorgon är det fredag OCH fortfarande lov. Det kan inte bli annat än en toppendag. Dessutom är det jubileum! Men mer om det imorgon. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar