fredag 18 juli 2014

snurrigt

Ytterligare en solig sommardag ☀️.


Började som vanligt dagen med en promenad. Här i krokarna är det väldigt dålig mottagning på telefonen, vilket gör att jag inte kan lyssna på radio när jag går. Det är annorlunda, men faktiskt ganska skönt. Man hinner fundera på så många saker när man inte hela tiden lyssnar på vad någon annan tycker och tänker.  
Idag klurade jag på vad man egentligen packar när man ska vara borta i nio månader? Det är ju jättelänge! Hur ska jag kunna klara mig med 20kg packning???
Bara min garderob väger ju massor! I och för sig behöver jag inte packa varken långbyxorna eller dom långärmade tröjorna, men ändå. Tar man till exempel med sig alla 35 par trosor och alla 15 BH:ar? Tydligen tycker jag ju att jag behöver så många, annars skulle jag aldrig ha köpt dom ;).  
Alla saker som jag har i badrumsskåpet och i medicinskåpet, det är jätteviktiga saker. Måste dom packas? Och tvål, har dom bra tvål i Thailand? Eller måste jag ta med nio flaskor av min favorittvål? Och hur får jag kaviar till mitt morgonägg? Det finns i alla fall inte i Thailand, så det får nog lov att slinka med några tuber i resväskan! Ni hör, jag är helt snurrig när det gäller packningen. Får hoppas att jag under dom två närmsta månaderna klurar ut en packningsstrategi som funkar!  

På stranden idag fick jag besök av mina öronkristaller igen... Snurrigt och inte alls kul, så nu har jag hamnat i horisontalläge på sängen. Känns inte lika illa som dom första gångerna jag hade det, men tillräckligt snurrigt för att det ska vara obehagligt. Hoppas på att dom små kristallerna tar sig tillbaka dit dom hör hemma snabbt, för jag vill ha semester i fred och något mer snurr när det gäller packningsfunderingar behövs ju inte ;)


Ha en fortsatt varm och skön fredag!

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar