onsdag 30 juli 2014

lugnet

Idag var en sån där skön slappardag, när jag bara tog det lugnt och gjorde sånt jag ville för stunden.
Det tar ganska lång tid för mig att komma ner i varv. Nu har jag varit ledig i en dryg månad och då börjar lugnet infinna sig och jag kan bara göra ingenting en hel dag. Eller ingenting, lite har jag väl gjort, men inget som stressat mig i alla fall. 
Nästa vecka är det tillbaka till jobbet som gäller. Då kör jag sommarskola i matte. Blir dock inte många veckors jobb innan vi sticker. 52 dagar kvar nu...

Starten på dagen idag var god som ni ser. Passade på att festa loss på lite på dom blåbär och hallon som var kvar efter gårdagens fantastiskt goda pavlova. 



Tog faktiskt ingen promenad/joggingtur innan frukosten imorse. Unnade mig att ligga kvar i sängen lite extra istället. Eftersom jag redan hade planerat köra ett träningspass senare på dagen, så kändes det skönt att ligga kvar, även om jag älskar mina morgonturer. 

Efter frukosten trappade jag upp kriget mot mina fiender, fruktflugorna. Dom dök upp i massor igår. Vet inte var dom kom ifrån? Men plötsligt var dom överallt. Gjorde snabbt en "fälla" med vinäger, honung och diskmedel. Den är i och för sig effektiv, fångade säkert 30st under natten, men det var fortfarande måååånga kvar. Då tog jag fram det tunga artilleriet, dammsugaren. Har jagat hela dagen, så nu är dom under kontroll i alla fall. 


Har sedan spenderat nästan hela dagen ute på altanen. Ibland i solen och ibland i skuggan. Temperaturen har varit mer behaglig idag, runt 25 grader, så det har gått bra att ligga i solen här hemma. När det är varmare vill jag gärna vara på stranden om jag ska sola, så jag kan svalka av mig. Den skönaste stunden idag var nog efter middagen, när jag låg och slumrade i skuggan i över en timme! 

Tog en joggingtur med Alvin nu ikväll. Så kul med lite sällskap, även om det inte blir samma träning som när jag springer själv. Han var duktig för att inte ha tränat på hela sommaren. Drygt ett par kilometer orkade han jogga i bra tempo, så gick vi resten. Jag droppade av honom hemma efter våra 4,5km tillsammans och joggade iväg till min intervall backe. Där körde jag så jag höll på att dö! Älskade, hatade jä..la backintervaller.  Så effektivt och så skönt efteråt, men så äckligt jobbigt när man kör dom...

Nu är det natti natti som gäller! 
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar