tisdag 1 juli 2014

annorlunda

Några saker som var annorlunda idag...

Brevlådan var tom imorse!

Ända sedan jag flyttade hemifrån för mååånga år sedan har jag haft Bergslagsposten/NA, men nu är den eran över. En av reseförberedelserna är att säga upp alla prenumerationer och abonnemang. Hittills har jag sagt upp, boxer, bredbandet, telefonen, radiotjänst och tidningsprenumerationerna på NA, Runners world och Femina. Många saker återstår att göra sig av med, men lite ska jag väl ha att göra i slutet av sommaren också :). 

Här går man har klänning!

Heter den fru går man då??? Jag går förbi den här skylten nästan varje morgon, men har inte noterat att den är annorlunda tidigare. 

Palt till middag!

Rå potatis delas...

...mals...

...blandas med vetemjöl och salt...

...vatten kokas upp...


...degen/smeten formas och fylls med fläsk...

...och kokas!

Sedan är det bara att njuta läckerheterna med lingonsylt, smör, ljus sirap och iskall mjölk.
Mums! 

Det hela avslutas med paltkoma! 

Ha en fortsatt skön kväll. 
Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar