torsdag 24 juli 2014

påsen

Nu börjar det likna något :). Thailandsvärmen har kommit till Sverige. 
Idag var dock ingen optimal sommardag för mig. Hade önskat mig en solstol och en strand, men det blev ett litet instängt rum på fornaboda travbana istället. Det var lite tufft att jobba i ca 35 graders värme när luften stod helt stilla. Hade i och för sig ingen termometer i min lilla "bunker", men eftersom det kändes svalt att gå ut och det var över 30 grader ute, gissar jag på ungefär 35 grader.

Fick köpa mig en glass för att försöka få lite svalka. Kan rekommendera den här glassen. Skruven tror jag den hette. Den var i alla fall från Triumf glass. 


Hann en sväng på Apoteket efter jobbet. Köpte en stor påse. Inte så vanligt att gå på shopping på Apoteket kanske. Men ibland måste man.  
Vad kan det vara i påsen då? 
Apotekspersonalen gissade på vad jag skulle göra, men det var inte helt rätt. :)
Kan avslöja att det är något jag ska packa med mig på resan. 


Somrigt kvälls-snacks idag. 



Ska ta med min del av melonbitarna och sätta mig vid datorn och göra ytterligare ett prov inför toefl-testet på lördag. Det får bli en muntlig del. Det är min absolut svagaste sida, så den måste jag verkligen öva. Går i och för sig inte att få någon poäng på den delen, men jag får ju öva i alla fall. Säger jag bara någonting på lördag, kanske jag kan få nån ynka poäng. 
Läs- och hörförståelsen känns ok. Får jag inte blackout på testet så klarar jag nog dom delarna i alla fall. Har legat på mellan 76% och 86% rätt på övningsproven. Det  känns helt ok för mig. Tror att det krävs 50% totalt på testet för att Thailändska myndigheterna ska tycka att det är ok. 

Okej då, jag avslöjar väl vad jag har i påsen :). Det är inte roligare än...

...en hel massa myggA. Tog av alla sorterna, stift, spray och roll on. Om det är någon som har stor erfarenhet av myggA användning kanske ni kan tipsa mig om vilken sort som är bäst. Tror nämligen kanske att jag måste komplettera med några förpackningar till. Enligt mina blivande arbetskamrater som har arbetat på Lanta tidigare går det nämligen pt en hel del myggA. 
Kan väl också avslöja att killarna på Apoteket gissade att jag skulle ut och resa, men dom gissade på inre Norrland eller Borneo. 

Ha en fortsatt skön kväll. 
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar