söndag 6 juli 2014

jacka

Älskar sommar!
Tänk att jag ska ha sommar i över ett år. Har inte tänkt så tidigare och kan inte fatta det riktigt. Det blev lite mer verkligt idag när Line och jag var och kollade på kläder och hon hittade en fin jacka som hon ville köpa. Jag hörde då mig själv säga att; "du kommer inte behöva ha någon tjock jacka förrän nästa höst"... Nästa höst, förstå NÄSTA HÖST... 
Kommer säkert sakna massor av saker här hemifrån när vi är borta. Kan inte tänka mig nu vad det skulle kunna vara, förutom familj och goda vänner förstås. Men kanske kommer jag att sakna kyla och tjocka jackor och kanske till och med snö, lite i alla fall...


Dagens middag blev en höjdare, så även om det här inte är någon matblogg, delar jag med mig av den. 
Vi åt grillade kycklingspett med couscoussallad och tzatziki. 
Marinerade kycklingspett, som grillades.

Ingredienser till couscoussalladen (missade äpplet) ...

...som blev att se ut så här. 
Fetaost, sweet chilli och balsamico på sidan av, för att det ska passa alla smaker och även mjölkallergiker. 


Det färdiga resultatet. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar