fredag 1 januari 2016

Nytt

Nytt år nya möjligheter, eller vad är det man säger? ;)

Vet inte om det är meningen att man ska se tillbaka eller blicka framåt? En snabb tillbakablick säger mig att året som varit har varit toppen. Vi har totalt ändrat livsstil, vilket känns väldigt skönt. Visst längtar jag hem till det "vanliga" livet ibland, men det är inte ofta. Är väldigt tacksam för det jag har och det jag får uppleva. Jag tror eller egentligen vet jag att jag kan prata för resten av familjen Axelsson/Karlsson också. 
Vet inte om mina mest gillade bilder på Instagram är så talande för det här året. Men så länge det är bilder som har med Alvin, Line och David att göra så känns det som att det viktigaste finns med <3. 

Framåt då... 
Vad ska jag vänta mig av 2016??? Hmmm, det vet jag inte riktigt. Får klura på det. 
Vad kan ni vänta er av 2016? Det vet jag inte heller, men jag fortsätter självklart blogga och några små spännande överraskningar ska jag/vi väl kunna bjuda er på i alla fall. Lämnar det som en bloggcliffhanger, så den som är nyfiken får fortsätta hänga här :).  

Nu en resumé av nyårsafton och nyårsdagen:
Jag och barnen firade tillsammans med några av mina arbetskamrater, David jobbade. Jag hade nästan bestämt mig för att ha en soft hemmakväll och åka ner till stranden till tolvslaget... Men så fick jag en inbjudan av Lina och hängde på och det blev såååå bra. 
Vi började med en fördrink och lite snacks hemma hos Lina och Lars...

...för att sedan dra vidare till Thaicat. 
Där var det rejält pyntat :). 
 
Vi käkade gott och umgicks och hade supertrevligt. 
Line fick den finaste efterrätten. 

Vid 23-tiden drog jag och barnen oss mot ThaimOut för att träffa David. Då var det fortfarande ganska lugnt på stranden. Många som skickade upp rislyktor. Det är verkligen mäktigt med flera hundra lyktor i mörkret. 
Lite svårt att fotografera dock. 

Barnen hängde i baren en stund och tog en varsin shake. 

Efter det gick vi tillbaka ner på stranden igen. 
Fortfarande 10 min kvar...

...men ju närmare tolvslaget man kommer desto mer folk blir det på stranden och klockan tolv börjar den riktiga galenskapen. 
Den som inte varit i Thailand på stranden på nyårsafton förstår inte vad jag menar och det går inte att förklara...
Det bara smäller totalt!

Fyrverkerier överallt, det är grymt! Men säkerhetstänket är sådär, så ibland är det lite läskigt tycker jag. 
Försökte fånga folkhavet och fyrverkerierna men jag lyckades sådär :). 


Fick en liten skvätt bubbel och en puss av David på tolvslaget, så man kan ju säga att vi firade nyår ihop, i alla fall i några minuter ;). 
En bra kväll utan några egentliga löften för det nya året, vilket känns skönt. Det är bättre att bestäma sig för saker när man känner sig redo, än att lova sådant som man blir besviken när man inte håller. 

Ett beslut som vi tog där och då var att åka hem ganska direkt efter tolvslaget, så inte hela nyårsdagen skulle bli sömnig. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle laga lite mat och fira då istället, eftersom David var helt ledig. 

Det blev en perfekt start på det nya året. 
Jag började morgonen med ett cardiopass på gymmet. 
Varför sprang jag inte undrar ni säkert. Svaret är enkelt, jag kan inte springa just nu och har inte kunnat det på över två veckor... Slog i foten när jag ramlade med moppen, vet inte vad som hände med den, men jag har inte kunnat belasta hälen förrän här om dagen. Nu känns det så pass bra att jag har börjat gymma igen ( har haft total träningsvila i 2 veckor), men det blir vila från löpning någon vecka till. Trist, men jag har inget val. Är glad att den är så pass bra att jag kan gå på gymmet igen i alla fall. Det blev det 20 minuter vardera på trappmaskinen, crosstrainern och cykeln. Skönt att variera, 1h på samma maskin är inte kul, om det inte råkar vara ett löpband ;). 

Efter frukosten åkte vi en sväng till Krit. Hängde där i några timmar och hann få lite turiströd färg. Turiströd är förresten en färgnyans som är så beskrivande att jag är övertygad om att den kommer introduceras i SAOL under 2016 ;). 
Alvin chilladd mest i skuggan under parasollet. 

På eftermiddagen gjorde vi något som vi pratat om ett tag...
Vi skaffade oss en grill. I den här familjen pratar man inte om att skaffa katt eller kanin, man pratar om att skaffa grill :). 
Vi hittade inte den vi ville ha, men den vi köpte var liten och gullig och den grillade bra! 

Eller var det kanske David som skulle ha cred för grillningen? 

Jag fick i alla fall cred för den hemgjorda hollandaisesåsen och blåbärspajen med vaniljsås. 
Ingen nyårsdagspizza här alltså ;). 

Är väldigt nöjd med starten av det nya året och jag hoppas och tror att den känslan kommer att följa mig under hela 2016. 

Bjuder på några mellandagsglimtar som avslutning. 

Ödleslagsmål på treassen. (Den mörka som ser ut att vara i underläge vann)

Restaurangfrukost, eftersom städerskorna kom och väckte oss i torsdagsmorse kl 8.30. Första dagen på evigheter som jag sov så länge, typiskt att det var på en städdag. 

Besök 1: 80-talsberta ;). 

Besök 2: Geckoödla på fönsterkarmen. 

En glad Line fick paket från sin kompis Mia

Poolbad

Lek med lera

Underbar himmel i solnedgången. 

Gran??? Granar??? 

Moppetur till Kantiang Bay. 

Ibland är det längden som räknas! 

God fortsättning! 
Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar