onsdag 6 januari 2016

vardag

Nu är vardagen här igen och till vardagen hör ju att palmerna vajar och himlen är blå.

Till vardagen hör även jobb och skola. 
För mig började vardagen i måndags när jag gick till jobbet. Här har vi inga röda dagar och aftnar, utan vi jobbar raka veckor. 
Vi har haft två dagar av intensiva förberedelser, som igår eftermiddag avslutades med en 90 minuter lång energiboost i form av Yinyoga på Oasis. Sol, värme, havsutsikt och en fantastisk lärare gjorde att till och med jag njöt av stunden, trots att yoga inte riktigt är min grej. Jag vill att det ska gå undan och får lite myror i baken när det går långsamt. 
Tror att det är svårt att hitta såna här yogalokaler hemma i Sverige. 


Skolan har börjat för övriga familjen. David körde igång i måndags och barnen började skolan idag.
Men innan skolan körde igång och vardagen gjorde sitt intåg passade Line på att njuta av lite lyx. Hon utnyttjade sin julklapp och gick på en sminkkurs och styling hos Mia, alias stylistgudinnan. 
Hon fick många bra sminktips och en massa bra smink. 

Sedan blev hon stylad till... Ja, vem då??? ;)

Jo, Elsa i Frozen! Kan tillägga att jag inte gissade rätt ;). 
Behöver jag säga att vi hade en lycklig tjej här hemma igår?  

Men idag var det dax och som ni ser var det inte bara Alvin och Line på skolan,  det var knökfullt både på skolgården...

...och i salan. 

Imorgon kör vi igång på riktigt med full skoldag och vanliga lektioner. Jag har fått lite nya elever i min klass och det är alltid spännande och kul. 

Fick just en påminnelse om livet hemma. Så här vackert är det vid vår husvagn just nu. Längtar lite när jag ser det. Kan nästan känna lukten i husvagnen och kylan på nästippen... Det ser faktiskt härligt ut, om än lite kallt. 

Det skiljer ungefär 45 grader här och där. Ännu mer skiljer temperaturen här och hos barnens farmor och farfar. Där pratar vi om nästan 70 graders skillnad!!!

Livet här är så annorlunda, men ändå är det vår vardag! Och vi har tagit beslutet att det här ska få vara vår vardag ett tag till! 

Sverige finns ju kvar...


Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar