onsdag 20 januari 2016

igår

Igår var dagen när ...

...jag klockan sex på morgonen sprang sex vändor upp för den galet branta Garden Hill backen. Sist sprang jag fem och nästa gång blir det sju! 

...jag vek handdukar på thaitemat för... Ja, jag vet inte vilken gång i ordningen. Elefanter, svanar, bläckfiskar, hundar och blommor ingår i kompetensen.  

...jag på uppdrag hade bakat semlor till alla på jobbet. 
(Började dock med baket redan i söndags, när jag gjorde egen mandelmassan. Mycket lätt! Det behövs bara, mandel, socker och en mixer.)

...jag åkte moppe hem från jobbet i regn, trots att det är mitt i högsäsongen. 

...jag lagade pasta med tonfisksås till barnen till middag. 

...jag själv åt semla både till eftermiddagsfika och middag. 

...jag med vemod insåg att jag sett sista avsnittet av Bron. Hur ska jag nu klara mig? 


...Line hade batik på thaitemat. 

...Alvin lagade mat på Thai cookery school. (Han står längst bort på höger sida)

...vi hade varit här 53% av tiden. 


Igår var bara ännu en dag i paradiset! :)
Kramkram



2 kommentarer:

  1. FixarMalin!! Du är nog den effektivaste människa jag känner när du sätter den sidan till (jag vet ju att du kan slappa också). Jag har just nu fullt upp med att hålla värmen, det tar så mycket energi så jag hinner nästan inget annat :) Men till helgen ska det åkas längdskidor, städas och så ska det läsas i värmen från kaminen. Ha ett skönt slut på denna vecka, kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad då jag effektiv??? Vad är du då?
    Här slösar vi mest energi på att försöka hålla värmen borta :)
    KRAM

    SvaraRadera