tisdag 27 oktober 2015

semester

Tror inte det finns något jag är så bra på som att ha semester ;). Jag är verkligen grym på det och jag älskar det!

Min dag igår såg ut så här:
-7km morgonjogg
-hotellfrukost
(När jag fotograferar)





(När Line fotograferar :) )


-sola vid poolen (vårt rum ligger högst upp i mitten)

-promenad på stranden med David

-en timme i gymmet 


-sola vid poolen igen
-god middag 



-solsidan i sängen på hotellet. 

Alvins dag innehöll mest iPad, Lines bad och rita och Davids plugg. 
David pluggar både för två tentor och gör klart gruppinlämningar. Men man kan ju plugga vid poolen, så blir det lite roligare.

Hotellet vi bor på heter Best western Phuket ocean resort. Det är en riktigt tillrättalagd semesteranläggning, 300m till stranden, flera pooler, gym, biljard & pingisbord, lekrum och eget spa. 
Eftersom vi lever semesterliv, så trivs vi toppenbra. 
Från gatan ser det ut så här. Vi bor högst upp i mitten.

Översta etaget, där vi bor

Utsikt från balkongen på framsidan

Utsikt genom fönstret på baksidan 

Rummet

Nedre poolerna

Övre poolen, där vi brukar vara

Poolbilderna är från första dagen när det fortfarande var väldigt rökigt, nu är dock röken borta. 
Här ser man röken ännu bättre, det är samma dag, när vi kollar in stranden för första gången. 
Det är en väldigt lång strand, jag mätte upp den till 3,8km. Den är jättefin, men inte alls som stränderna "hemma" på Lanta. 

Hittade det här enorma röret i norra änden av stranden. Det är inget konstigt med det, men jag känner mig inte helt tillfreds med att "något" bubblar ut ifrån röret 20 m ut i havet. Det är nog bäst att inte veta vad det är som bubblar. 

Vi har som ni redan säkert förstått gått all in när det gäller lyxig semestermat. Ibland är dock det enkla det bästa. Här en enkel lunch från 7-eleven på hotellrummet. 

Ett betydligt lyxigare ställe, Two chefs. Vi valde detta ställe bara på betyg från tripadvisor och vi blev inte besvikna. Det enda som möjligen kan vara ett minus var priserna, det var rätt så dyrt faktiskt. 

Davids entrecote med pepparsås och potatisgratäng 

Min burgare

Line fick också mat såklart, men hon fick även en ballongblomma. 

Till efterrätt blev det "hackagkass" som barnen kallar det. 
Man väljer den smak man vill ha på sin glass. Smaken hackas sedan ihop med glassmet på en kall platta och skrapas loss till rullar. 

Line valde Oreo

Och Alvin valde passionsfrukt. 

Vi tog vårt ätande till en ny nivå, genom att åka tuktuk till Patong. Här väntade...

...Mc Donalds. 

Barnen var lyckliga...

...men David var nog lyckligast. 

Alvin tar sig an sin Big Mac, medan David verkar mer fundersam på hur han ska bära sig åt för att få i sig sin, dubbla Big Mac, fyra burgare, tre bröd, ost, sallad, gurka, ketchup och dressing, det kallar jag burgare...

Line käkar friterad kyckling. Det är en lokal rätt som inte finns på McD i Sverige. 

Vi passade på att kolla in stranden och Banglaroad också. Jag gillade inget av det. Stranden kändes smutsig och Banglaroad kändes mest sorglig, så många tragiska människoöden på ett och samma ställe. Trots att klockan bara var 17 på eftermiddagen, ville bara bort därifrån. 

Vi har kollat på TV (läs dator) och myst en hel del på hotellrummet också. Här käkar vi snacks och kollar på idol! 

Det kommer ett till inlägg snart. Där får ni följa med på en tripp till Phuket Town. 
Hörs snart!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar