tisdag 20 oktober 2015

kycklingmannen

IMiddagen intogs ikväll hos kycklingmannen.
Restaurangen har ett annat namn, men benämns bland våra vänner som just Kycklingmannen. Det var vårt första, men inte sista besök här. 
Vi var ett ganska stort gäng, 8 vuxna och tre barn,som käkade tillsammans. 
Här sitter vi och myser på våra plaststolar i ljuset från lysrören som sitter spartanskt fästade i taket av korrugerad plåt ;). 

Menyn är minst sagt ganska sparsam, men det gör inget när det man får smakar toppen. 
Maten grillades,

och tillagades i soppköket. 

Kvällens meny bestod av, en superb nudelsoppa med kyckling till alla vuxna och stickyrice till barnen. 
 
Till det åt vi grillad kyckling och grillad korv.

Drycken som serverades var vatten. Lyxigt värre med både is och sugrör ;). 

Alla fick maten inom ungefär 5 minuter. Det kallar jag tempo. 

Disken och kyl och frys. Inte vår standard, men det funkar :). 

För sisådär ett och ett halvt år sedan skulle jag aldrig drömt om att sätta min fot på ett sånt här ställe, men nu gör jag det utan att tveka. Det är oftast så himla god mat, trevlig personal och billigt. 
Det vi åt idag gav vi 860bath för. Och med vi menar jag inte vi i vår familj, utan vi i hela hela sällskapet. Det innebär en svensk tjuga per person....
Man kan inte bli annat än glad. 

Det var en lite kylig kväll ikväll, så jag krängde faktiskt på mig långbrallorna. 

Dagen har däremot inte varit kylig. Den har varit ganska varm och lite jobbig. Det har nämligen varit planerat strömavbrott idag mellan 9-16.30. Avbrottet görs, eftersom man genomför underhållsjobb med ledningarna till ön. Ingen ström, betyder ingen AC och inget nätverk. Det är inte optimalt när man jobbar i en grupp med elever som läser på distans. Att resorten där skolan ligger dessutom kör igång ditt enorma dieselaggregat, som både låter galet mycket och spyr ut avgaser precis rakt på skolgården och skolbyggnaden gör inte det hela bättre direkt. 
Vi flydde till stranden och hade idrott. 

Sedan lånade vi ett rum av resorten, ett rum som får ta del av strömmen från dieselaggregatet. Det får nämligen inte skolan, vi får hålla till godo med oljud och avgaser. 
Där hade jag ett thaitema med de yngre barnen. Jag lärde dem att vika handduksdjur. Vi gjorde bläckfiskar, hundar och svanar. 
Det var inte lätt att vika bläckfiskkroppen, men alla kämpade väl

Och resultaten blev toppen! 

Line och jag gör svanar

Här visar jag hur man gör kroppen till hunden. 

Så här blev Lines hund. 

Att jag leder thaitema måste betyda att jag varit här länge.Thaitema, är ju ett sätt att ta del av något från thailand. Jag kan knappt själv förstå att jag numera sitter inne med väldigt mycket kunskap om detta. Och då menar jag naturligtvis inte bara handduksvikning, jag kan en massa annat också faktiskt :).  Självklart har jag fått kunskapen av någon, just den här kunskapen fick jag av våra städerskor förra säsongen. Får väl se hur jag ska förvalta allt jag lärt mig när jag kommer hem. 

När man får oväntat besök...
Det här är Anette. Vi känner inte varandra, vi har faktiskt aldrig träffats förut, men hon är här på skolan för min skull. Hon jobbar med Gudrun, min före detta arbetskamrat som numera bor och jobbar i Ystad. Anette och Gudrun är arbetskamrater nu, så Anette hade med sig en hälsning från Gudrun. Så kul och så oväntat!  Me like :)

Nu blir det ett samtal hem till planerade besökare från Sverige, sedan cola och svensk TV. 

Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar