måndag 12 oktober 2015

50

Idag har vi varit här i 50 dagar. Det är länge, men ändå inte. Räknar jag framåt, så är 229 dagar kvar tills vi flyger mot Sverige igen, 229 härliga dagar. Alla kanske inte blir härliga, men jag hoppas att de flesta blir det!
Startade dag 50 på samma sätt som många andra dagar, med en joggingtur på Klong Dao. Det är så vackert på stranden, att man knappt tror det är sant. Vägen ner är magisk!


Precis som ljuset när man kommer fram! 

Jag är inte riktigt lika magisk ;), men jag är svettig och nöjd. 

Idag var det dock en lite speciell morgontur, det var mitt 100:e träningspass sedan midsommar. Jag har varit med i en FB-grupp som startade i midsomras och som gick ut på att man skulle träna 100 pass innan jul. När jag hittade gruppen, räknade jag snabbt efter och insåg att det borde gå att hinna till jul, så jag gick med. Trodde aldrig att jag skulle klara det så här snabbt, det har ju bara gått 115 dagar. Men i och för sig har jag kört två pass många dagar sedan jag kom hit till Lanta. Ett morgonpass på stranden med jogg eller PW och ett styrkepass på eftermiddagen. 
Fortsätter jag i samma takt, blir det 162 pass till jul. Men jag tror inte jag orkar det. Det blev lite mycket den veckan jag körde 12 pass. Det får nog räcka med ett pass om dagen och minst en vilodag i veckan i fortsättningen. 

Kan tipsa om en bra och rolig podd om man gillar att träna. Jag lyssnade på den imorse när jag sprang och vid flera tillfällen sprang jag och småskrattade för mig själv. Mötte jag en man som också var ute och joggade, precis när programmet var som roligast. Han måste ha trott stt jag var helt knäpp, när jag sprang och skrattade :). 



Underhållningen i lurarna gjorde nog sitt till för att det skulle kännas som en bra tur, men att jag grundade med tacos till middag igår spelade nog också in. Det är så grymt gott! 

Testade att baka egna bröd, eftersom jag inte hittade några mjuka bröd här nu under lågsäsongen. Det var superlättoch  smakade precis som köpta bröd 



Här är receptet. Inga konstigheter alls. 



Samma med salsan, hittade ingen färdig, så jag improviserade ihop en. 

Och så pappas älgfärs som pricken över i:et. 

Mums! 


Nu är det riktigt sent, så Manao och jag säger tack för att ni läst och god natt! 


Kramkram

7 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken på hur du fått med dig både älgfärs och Bregott! ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fraktade det fryst, inslaget i tidningspapper i en kylväska. Det går jättebra 😃

      Radera
  2. Hej Malin!!
    Jättekul att följa dig och din familjs äventyr på Lanta. Följer din blogg med glädje. Ska själv till Lanta i januari för första gången.
    Är från Örebro, så det känns nästan som vi är "grannar" :)
    Skulle vilja fråga dig om ett par saker, skulle vara jättetacksam om du kunde maila mig.
    Häsningar Carina Galanou Ipsonius

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillar bloggen Carina och härligt att du kommer till Lanta.
    Hur når jag dig? Du kan mejla mig på malleaxelsson@hotmail.com om du vill.

    SvaraRadera
  4. Lova att jag får följa med någon morgon? Snällaaaa :)

    SvaraRadera