måndag 29 februari 2016

sportlovsmys II

Då var det jobb igen.
Det har varit så galet skönt att vara ledig, men man kan ändå stå ut med att jobba, när man har det här som arbetsplats. 



Och så är det ju bara fyra veckor kvar till påsk nu ;). 

En tillbakablick på sista sportlovshelgen. Så speciellt sportig blev den inte, men mysig. 
I lördags var vi på favoriten Krit igen. Det har nästan blivit en lördagstradition. 
Lite molnigt men varmt och lika härligt som vanligt. 

Line gosade med katter som vanligt. 

Och Alvin fick massage på sin onda axel. 

I söndags gjorde vi något vi tänkt göra riktigt länge. Vi tog färjan över till Lanta noi och moppade runt. 
Pappa och Stisse är redo. 

I väntan på färjan. 

Nästa gång kanske jag och "apan" kan ta bron. 

Ärligt talat så fanns det inte jättemycket att se på Noi. Förutom en massa djur. 
Det var kossor, getter och hönor överallt. 

Vi såg två varaner och tre överkörda ormar i varierande storlek. Jag vill inte ens tänka på hur många levande det borde finnas om tre lyckades bli överkörda. 

Läsk och vattenpaus vid en liten affär.  

En fin viewpoint, eller mer en pir, hittade vi i alla fall.



På mitt initiativ gjorde vi en avstickare från huvudvägen, vilket visade sig bli en "djungeltrekking" med moppe. Jag såg en väg på kartan som slutade vid havet och det tyckte jag verkade spännande, så där svängde vi av.
Det här var ett bredare avsnitt av vägen och precis här...

...öppnade djungeln upp sig och blev en glänta. Och i den gläntan hittade vi den här vackra skapelsen. 

Tyvärr blev det inte mer spännande än så, för vägen slutade på en tomt...
Mellan palmerna kan man i alla fall skymta Lanta Yai ("vår ö").

Trots lite brist på saker att se, tyckte jag ändå att det var en mysigt dag. Det är alltid kul att moppa och så är det lite intressant vara på den thailändska landsbygden, där allt inte är så tillrättalagt. 

Söndagkvällen avslutade jag på bästa sätt med en fotmassage på Don Ya spa. Det är vårt "kvartersspa" kan man säga. Dom är jättebra och billiga. Jag går ofta dit. Bara den här veckan har jag hunnit en helkroppsmassage, en ryggmassage och två fotmassager. Fotmassage innebär även ben, axel och huvudmassag, det är sååå skönt! 
Här dricker jag det te man får efter avslutad massage. 

Så var sportlovet 2016 till ända. 

På sportlovet för två år sedan, när jag stod i husvagnen och kokade spenatsoppa i underställ och kylde ägg med snö...

...kunde jag nog inte i min vildaste fantasi föreställa mig att den ansökan jag någon dag senare skulle knåpa ihop till Sanuk skulle göra att mitt liv blev så här två år senare! <3

Kramkram

1 kommentar:

  1. Anmäl er till nästa säsong av "Familjer på äventyr" i SVT. Vore roligt att följa er.

    SvaraRadera