tisdag 23 februari 2016

bilder

Nu kör jag... 
Så det är bara att hänga på!

En hel drös med bilder får skapa hänt i veckan del 2, som egentligen är hänt i en och en halv vecka :).

Myskväll med Sahra och Marie, som slutade med... ( vilken cliffhanger)



...ormbesök mitt i natten! 
Den slingrade nästan över min fot innan den gömde sig. 
Sahra letar, medan jag fotograferar med full zoom, för att slippa vara nära. 

Den var liten, men aggressiv! Art??? Men misstänkt kobra. 

Lanta halvmara. 
Jag ställde inte upp, fotbesvär och långdragen förkylning satte stopp. 


Men Martin ställde upp och kom tvåa på fantastiska 1:36! 
Sixten försökte hänga med i målgången, men blev frånsprungen. 

Damerna ställde upp i 5km loppet. 

Härlig alla hjärtansdag med semlor och spa! 



Färgvecka på skolan. 
Här i Thailand har varje veckodag en färg, måndag-gul, tisdag-rosa, onsdag-grön, torsdag-orange, fredag-blå. 
Jag körde nagellackstema. Lite jobbigt att ta bort och sätta på nytt varje dag, men det gick bra! 


Skolbarnen var mer engagerade! 

Min vän Gudrun skickade en god och härlig hälsning. Några av hennes semestrande vänner tog sig tid att leverera den. Tack! 

Public van och färja fram och tillbaka till immigration i Krabi. Lagom kul...
Var 90:e dag måste man åka dit och "visa upp sig". Själva ärendet tar en knapp minut, men resan tar ungefär 5h. 


Vänthallen vid färjan är i alla fall fin. Jag satt där för mig själv ganska länge, men jag roade mig med att lyssna på två P3 dokumentärer. Det kan jag verkligen rekommendera, finns en massa intressanta program att välja mellan! 

Dom sålde både " break fast" och "bugguette" på färjeterminalen om man var sugen på det! :)

Valpgos! Man nästan dör, så söta är dom. 

Första avtackningen av kollegor! Trevligt men samtidigt tråkigt. Den här gången gick vi på Lazy days. Jag åt en fantastisk halloumiburgare! 

Sportlov!!!

Det inleddes med att vi gick på näst sista allsången! Trevlig stämning och glada gäster, trots att ett strömavbrott gjorde att allt blev försenat ca 40 minuter. Här blir ingen varken arg eller upprörd över  strömavbrott. Man väntar lugnt. Hemma skulle folk varit galna.



Lördagen blev en heldag hos Krit! 
Där träffade vi på ett gäng helt galna men äventyrslystna ryssar, som provianterade. 
Här kan man se hur dom packar sin "båt". 
Det var allt från tält till meloner och sprit som hälldes upp i bensindunkar. 

När dom tillslut åkte iväg med sin 9,5 hk motor var det ganska fullt ombord. 

Vi fick ingen klarhet i vilken rutt dom tänkte åka eller hur länge dom skulle vara borta, men det verkade som att dom kanske inte ens landsteg varje natt. 
Vi vinkade i alla fall av dom! 

Kollade in vädret hemma genom Lindenytts webcamera, ingen munter syn! 

Line lär mig snapchat 😆

Några härliga sportlovsbilder. 
Från stranden...







...från poolen...



...och från spa! 

Har hunnit två gånger redan, det blir minst lika många gånger till! Det är mitt lovlyx! 

Åkte till elefanterna och gav dom lite lovlyx i form av två klasar bananer. 
Nej, jag sponsrar verkligen inte den här typen av verksamhet... Men jag tänker att när de stackars elefanterna ändå är i fångenskap kan de i alla fall få lite godis av oss. 

Imorgon njuter jag och barnen vidare av vår ledighet! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar