torsdag 18 februari 2016

studiedagar

Hänt i veckan del 1. 
Årets studiedagar gick av stapeln förra fredagen och lördagen. 
Vi åkte som vanligt till Robinsonön BuBu.

Det blev dramatik redan på vägen ut till BuBu, då den ena longtailbåtarna fick motorhaveri. Men vi kastade över alla 21 personerna i en båt, så var det löst! 


Jag och Johanna var glada. 

Lite trångt blev det, men det gick fint! 

Väl framme på ön fick vi lite fritid. 

Jag och Marie tog en sväng och fotade lite, sedan satte vi oss i skuggan. 


Resten av gänget slängde ut varsin sarong i sanden och solade och badade. 

Jag fortsatte fotograferandet under dagen. 

Oklart vad som kostar 20thb, en "surfingbräda" eller en gammal kokosnöt???




Jag fotar Marie, som fotar varan, 

Henrik vill gärna vara med på bloggen och självklart får han det :)

Bästa föreläsaren och vännen Caroline Engvall...

...föreläste för oss. 

Lite teambuildings aktiviteter. Jag var med i festkommittén, så jag lekte inte, tyvärr, för det var roliga lekar ;). Här skriver lagen en ny text till främling. Senare på kvällen framfördes låtarna. 

Framåt kvällen åkte vi hemåt och lämnade Bubus bungar åt sitt öde. 
Övernattningen förra året var inte så angenäm, så det kändes skönt.

På hemresan gjorde vi rebusar :). Även denna gång var vi alla i en båt. OBS! Båten vi åkte hem med var den med motorhaveri på förmiddagen. Men det var lagat nu, trodde vi...

Med mitt i allt smällde det till och propellern trillade av och försvann i djupet. 
Chauffören började ringa frenetiskt. 

Men vi tog det lugnt, drog igång lite musik och värmde upp våra stämmor i för kvällen. 

Det blev lite halvgalet när räddningen kom efter ungefär en kvart.

Det var dock inte en båt som vår chaufför ringt efter som kom till undsättning, utan det var det här engelska parets transport som vi invaderade. Kunde inte låta bli att tycka lite synd om dom. Dom hade rest Kina-Bangkok-krabi-Lanta på en och samma dag och hade hoppats hinna till BuBu innan mörkret kom... Och där kom vi i solnedgången och förstörde deras plan. Men dom var glada och trevliga! 

Väl i Oldtown körs vi till en alternativ, inte allt för enkel, landstigningsplats. 

Väl i land fortsatte galenskapen ;) 

Efter många timmar av skratt och härligt umgänge, kunde årets sanuklag koras. Grattis det gula laget! 

Kvällen rundades av på detta vackra sätt. 

Dag två var vi på skolan och jobbade och vi avslutade med att jag lärde alla kollegor att vika handdukar. Svanar, bläckfiskar, en hund och en elefant fick dom lära sig. 
Skönt stt dela med sig av kunskapen, då behöver nämligen inte jag ha handduksvikningen på thaitemat varje vecka :). 

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att studiedagar i "paradiset" skiljer sig väsentligt från studiedagar Sverige och jag glad att jag är här och får uppleva allt detta...

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar