lördag 6 februari 2016

besökare

Varning för ett långt inlägg! Jag har startat på det flera gånger, men aldrig kommit till slutet, men nu så :)! 

Oj vad tiden går fort! 
Sist jag skrev hade vi precis kommit till Ao Nang och det är över en vecka sedan. 
Helgen i Ao Nang var toppen! Vi levde semesterliv fullt ut med en massa sol, bad, god mat och massage. 
Jag tog väldigt många foton. Här kommer en del av dem.
 
Första kvällen och Sixten bekantar sig med havet. 

Massage,nagelmålning och flätor.

Frukostlycka :)

Poolhäng

Kusinmys

"Julafton" , nöjdaste killen fick en GoPro

Träffade på lindesbergare i folkvimlet :)! 

Ac trasig, reparatören fixar strömlöst i vårt rum en natt. Vi överlevde med en pannlampa och en fläkt med skarvsladd ut genom dörren. 

Mot longtailbåtarna och Phra Nang!



Vandring till East och West Railay



Snabbmat



McD lycka

Men allt roligt har ett slut, så i måndags tog vi tog Stålmannen med oss, åkte hem till Lanta och inkvarterade honom och resten av gänget på Sai naam! 

Jag var ledig i måndags, så det blev en kort men intensiv jobbvecka den här veckan. Jag tycker jag hann med mycket på fyra dagar, om jag får säga det själv och det får jag ju. :)

I onsdags körde jag ett tabatapass med eleverna på stranden, vilket innebar sand överallt och då menar jag verkligen överallt, till och med i öronen. Ni som känner mig vet att jag hatar sand. Jag kan knappt dela filt med barnen på stranden, för dom sandar ner för mycket. Så det var bra övning för mig. Jag har i och för sig blivit lite mer tolerant med sand efter 1,5år här. Men det är fortfarande jobbigt att få sand på kläderna och kroppen. 

I torsdag kom pappa och Stisse till hit och dom stannar en hel månad. Med sig hade dom en massa saker till oss. Nu var det inte jag som tog emot varken dom eller sakerna, så det blir inget foto på allt, men här är en del. 

Helgen har varit bra, förutom att jag är ganska förkyld, har till och med haft lite feber. Jag har varit med på alla saker vi gjort under helgen, men jag är inte helt pigg. Hatar att vara sjuk, det är jobbigt och man kan inte träna. Jag som hade en sån fin träningsvecka måndag-torsdag, så förstörs den av hosta, snuva, ond hals och feber. Tummen ner för det!

Här är en bild från i fredags, när jag, barnen, Martin, Karin, Sixten, Donald och Svea hängde på ThaimOut. Dom hade kids friday för första gången. Det var mysigt och de barn som var där hade kul när de sjöng kareoke och löste musikquiz. Hoppas på att det blir ännu fler barn nästa vecka. Jag varken sjöng eller löste quiz. Jag njöt av min goda getostsallad och den härliga strandutsikten. 

Trots att det var lite mulet, blev det en heldag hos Krit med hela besöksgänget igår. Som tur var gillade dom det stället lika mycket som vi. 
Här chillar Sixten i en solstol på stranden. 

Jag var tvungen att åka hen lite innan alla andra, eftersom Caisa skulle komma hit och lägga i lite mer färg i mitt hår. När jag åkte mötte jag ett riktig oväder. Det regnade och blåste galet mycket hela moppeturen från Klong Khong och hem. Jag var frusen och blöt precis överallt när jag kom hem. 

Jag förstår inte vad som har hänt med vädret. Det kom en regnskur i fredags eftermiddag, så var det mulet och regnade både igår och idag. Det är ju för fasiken februari, då ska man inte ens se ett moln. 
I går kväll tog Line med mig till sin kompis skräddaren. Hon brukar vara där ganska ofta och leka med hans hundar och nu har en av hundarna fått valpar. Dom är små som råttor och kravlar runt med stängda ögon. I och för sig är dom söta, men det blir roligt när dom blir lite stötrre och kan busa tycker jag. 

Ikväll har vi varit på mellomys på sai naam. Det var trevligt och god mat, som vanligt, men låtarna var sådär tycker jag. 

Innan myset hann jag med och sova middag ett par timmar. Var trött efter att ha fixat med brunch här hemma på förmiddagen. 
Började fixet redan igår kväll och gjorde en god granola.

Jag kokade min första lemoncurd och satte en deg på kalljäsning. Trodde inte man kunde kalljäsa med torrjäst. Men det gick toppen! 
Jag "väckte" jästen med en skvätt varmt vatten och sedan gjorde jag degen med kall vätska och ställde den i kylen, precis som receptet sa. 
Jag var skeptisk, men imorse hade degen jäst väldigt fint. Så det blev goda nybakta frallor till brunch. 

Det var supergott och jättetrevligt. 

Nu ska jag ladda med lite sömn, så jag orkar morgondagen. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar