torsdag 11 februari 2016

vardagstempo

Just nu går allt i 150 och det känns som att jag inte riktigt hänger med.
Att jag dessutom inte kan träna gör mig frustrerad...
Jag kan sammanfatta det så här: seg förkylning, mycket som ska fixas med på jobbet, många elever och många besökare som jag gärna vill umgås med. 

Bjuder på några glimtar från veckan. 

Line gör armband som aldrig förr. Det är makrame, knytarmband och funlooms i en salig blandning. 

I måndags dök den här tjejen helt plötsligt upp på jobbet. 
Det är Anja, en av mina gamla elever från mitt första år på Stadsskogen och dotter till två av mina tidigare arbetskamrater. Jag blev överraskad och glad. Tänk att hon tog sig tid att komma och säga hej till mig. 
När jag skrev "gamla elever" kände jag mig faktiskt riktigt gammal själv ;). 


I tisdags smaskade jag och barnen i oss varsin semla. 
Jag har lovat våra besökare semlor i efterskott på söndag, så på lördag blir det bullbak här hemma. 

Jag har gjort min andra "fotbollstå" för säsongen. Det betyder att man slår upp ovandelen av stortån. Jag hade lite för bråttom på skolgårdens ojämna betong imorse. Vi kallar det fotbollstå, eftersom barnen slår upp sina tår på det här sättet när dom spelar fotboll i flip-flops. 

Line fick feber i eftermiddags, så hon och jag var hemma ikväll. Vi åt svenska fiskbullar med makaroner och spelade Skip-Boo i AC-kyla, jag vann knappt, 

Avslutar med med en lite för tidig alla hjärtans hälsning från oss på Sanuk. 

Så härligt med alla elever samlade och ett bättre hjärta än någonsin! 
Vill man se glimtar från vardagen på skolan, kan följa oss på Facebook. Där heter vi Svenska skolan Thailand. 

Nu ligger jag i sängen och väskan är packad. Imorgon är det studiedag, eleverna är lediga och alla vi pedagoger åker på fortbildning till Koh BuBu.
På kvällen blir det mys, middag och en massa roligheter som jag och resten av festkommittén har fixat.  
Mycket bilder utlovas i nästa inlägg :) 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar