tisdag 29 september 2015

bloggduktig

Hej igen
Känner mig riktigt bloggduktig (konstigt men beskrivande ord) nu när jag bloggar tre dagar i rad :). 

Vi gör så många konstiga arbetsuppgifter på Sanuk som man aldrig skulle drömma om att göra på jobbet hemma. Hoppas dock inga svenska arbetsgivare läser det här och utökar arbetsuppgifterna nu bara ;). 
En lite speciell sak som vi ägnar oss åt är att klippa söner och tvätta gamla trasiga moppeslangar, som vi hämtar på moppeverkstaden. 
Förra året vid samma tidpunkt var det jag och Lisa som utförde denna udda uppgift. 

I år var det jag och Marie som fick äran.
 

Jag känner faktiskt att jag i år även har bidragit en del i förarbetet eftersom jag har lyckats få fyra punkteringar redan. 
Vad vi använder all slangbitar till får ni se på torsdag! 

Vi har även under ett par veckor jobbat med att skapa ett bibliotek på Sanuk. Vi har haft massor med bra böcker på skolan, allt ifrån faktaböcker till bilderböcker, men det har liksom inte varit någon ordning på dem. De har varit utspridda och oorganiserade i alla skolans klassrum, vilket har gjort att man inte orkat leta efter en speciell bok. 
Men nu har vi burit, sorterat och organiserat. Det är inte riktigt klart ännu, men här kommer i alla fall en liten förhandskik, den stora invigningen är först nästa vecka. Vi känner oss dock redan väldigt nöjda. Man kan bara kolla runt och mysa, tänk vilken glädje med så många böcker. 



Jag tog på mig biblioteksansvaret, så nu mera kan jag kanske även skriva ut bibliotikarie i telefonkatalogen, fast det finns väl kanske ingen telefonkatalog längre, men i alla fall :). Jäklarns vad jag ska piffa och organisera allt i raka rader, matematiker som jag är, så gillar ju jag att organisera. Mina arbetskamrater hittade på ett smeknamn till mig, minns inte riktigt vad det var, får kanske avslöja det på invigningen ;).
Som ni ser finns det lite plats över i hyllorna. Så om det är någon som är på väg hit till Sanuk och har någon barn- eller ungdomsbok över, ta då gärna med den. Vi blir glada över alla nya böcker vi kan få! 

Ikväll är David och spelar poker med pokergänget, så jag och barnen är själva. Då passade vi på att lyxa till det med middag på Cozy. Jag tog favortifisksoppan, Line det vanliga d.v.s. vårrullar och Alvin åt fried rice och den serverades verkligen med stil :)

Förutom god mat smakade vi dessutom en gudomlig efterrätt, chokladmousse med chili och jordgubbskpott. Den var mjuk, len och riktigt chokladig i smaken och hade ett riktigt chilisting. Inget för barn, eller den som är känslig för lite hetta, men för alla andra rekommenderas den varmt! 

Nu ska jag lägga mig i sängen och lyssna på det nya programmet av Jessicas och Lofsans träningspod. 


Kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar