söndag 27 september 2015

arbetsvecka

Det har varit en toppenvecka på jobbet som vanligt. Vi har gjort en massa skoj som vi alltid gör på Sanuk. Men eftersom jag gör en massa skoj på jobbet och faktiskt jobbar på en paradisö, känner jag inte alla förstår att jag faktiskt är här och jobbar. Man tror att jobbet kanske högst är några timmar om dagen och att det inte alls är som att jobba hemma, att man sitta av tiden. Men så är det verkligen inte. 
Vi jobbar 40 timmarsveckor och jag tycker nog att det är oftare det blir fler än färre timmar än 40. Men jag klagar absolut inte, jag älskar att arbeta i skolan, att se barn och ungdomar utvecklas och växa som människor är obeskrivligt. Att dessutom få ta del av en annan kultur, bo i ett fantastiskt klimat, göra annorlunda saker, att få dela detta med familj och fantastiska arbetskamrater, det är en bonus, som gör att planeringar, rättningar, bedömningar, pappersarbete och mycket annat känns roligare. 

Den här veckans thaitema var en utflykt till Lanta Animal Welfare. Där fick vi förutom att gosa med katter och hundvalpar även lära oss mer om deras viktiga arbete med katter och hundar här på ön. Det är en fantastisk organisation som bara går runt på donationer och volontärarbete. Är man sugen på att veta mer, vill skänka en slant eller kanske till och med adoptera ett djur, det går att adoptera till länder som t.ex. Sverige, så kan man gå in på deras hemsida http://www.lantaanimalwelfare.com
Just nu har dom 53 katter och 35 hundar på centret. 
Här gosar Line med Conee, som är en trebent katt. 

Här gosar hon med några valpar som "räddades" från Krabi förra veckan. 

Även Alvin gillade valparna, 

Tokiga miner! 

Jag fick också gosa lite. 

Den här jobbveckan har också innehållit ett jobbigt hejdå... Monica, som är rektor på skolorna i Hua Hin och Huay Yang, har varit här sedan uppstarten i augusti, men nu var det dax för henne att bege sig norrut till "sina skolor". Jag gillar inte att säga hej då och framförallt inte när det är till någon jag tycker om. Det blir tomt utan Monica, både på jobbet och efter jobbet. Hon är verkligen en glad prick som livar upp stämningen. Vi har dessutom varit träningskompisar. Vi har gymmat tillsammans minst fyra gånger i veckan. Nu får jag gymma själv, om jag inte får med mig någon ny träningskompis. 

I torsdags när vi tackade av Monica hittade vi på en massa skoj. 
Vi provade på thaiboxning. Det var riktigt kul, men väldigt svårt, vilket gjorde att jag fick lite ont i fötterna när vi sparkade. Kommer definitivt testa detta igen! Ska nog försöka få med mig David också, tror den här träningsformen kan passa honom. 




Vi gick också på Dreamy spa och tog min favoritmassage, balinesisk massage. Den kan jag verkligen rekommendera! 



Som avslutning på kvällen åt vi såklart middag. Den här gången blev det lamm på Black Coral på Klong Dao. 

Fick gå hem efter jobbet en dag, eftersom moppen hade punka, igen :(. Men det gjorde inget, jag gillar ju att gå. Det var dock inte optimalt väder, grått och regnigt. 
Tog strandvägarna och när jag gick på Klong Dao såg jag det här monsterstora militärfartyget. Undrar vad det gjorde här? Det lär jag aldrig få veta. 

Något jag däremot vet är att det är jobbigt att springa upp för Garden hill backen, testade nämligen det. Ni som sett den förstår vad jag menar. :)

Skriver ett inlägg till om veckan som gått, men det får bli imorgon. Klockan är just nu 22.40 och min klocka ringer 05:37 imorgon, så jag hinner en sväng på stranden innan jobbet. 

God natt!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar