söndag 3 maj 2015

ryggläge

Konstigt att jag inte fått liggsår efter den här helgen. Intog ryggläge efter jobbet i fredags, sedan har jag bara lämnat den positionen korta stunder. Förkylningen och infektionen i armbågen har däckat mig...
Första utflykten från min position var i fredags kväll när vi käkade sista middagen på stranden tillsammans med familjen Ramert. 
Jag ser lagom såsig ut :(

Men solnedgången var vacker. 

Efter middagen var det dags för storslagen eldpoijspremiär av Alvin! Han var grymt duktig. 
Här är Alvin i mitten och hans kompisar Ville och Hannes bredvid. 

Det blir nog en och annan eldshow hemma i Sverige i sommar :). 



Efter dessa timmar på vift var jag helt slut och gick hem och sov. 

I lördags blev det två korta utflykter. 
En på förmiddagen när vi vinkade av Jelena med familj :(


Och en på kvällen när vi gick till Feta apan och käkade middag. 
David fick en fantastisk köttbit! 

Line softade lite efter maten

Och snodde min telefon och smygtog en selfie

Under dagen hann jag med att deklarera från min soffposition. 
Ganska fantastiskt stt kunna sköta det man behöver härifrån! 

Idag på eftermiddagen, när jag hade spenderat hela dagen liggande fick jag nog! Jag vill verkligen inte vara sjuk mer... Tänkte att om vi gör något kommer det att kännas bättre. Orkade inga avancerade saker, men ligga i en sala på Somewhere else och äta världens godaste paneng kändes som en överkomlig aktivitet. 
Och så fick det bli! 

Det var bra att vi åkte dit, eftersom vi fick veta att dom stänger tisdag eller onsdag. Typiskt thai att inte veta exakt när man stänger, tisdag eller onsdag. Det skulle vara Sverige, där vi ska ha minutiös kontroll på allt. I och för sig så kör ju svenska hantverkare den stilen, säger att dom kommer en dag men kommer en annan ;). 

Känner mig faktisk lite piggare, även om jag hostar, armbågen kliar och gör lite ont och magen protesterar mot all antibiotika.

Imorgon är det en ny vecka och hemresan närmar sig. Bara fyra veckor kvar här nu. Sedan väntar 13 veckor i Sverige :). 

Under nästa vecka kommer jag förhoppningsvis vara frisk och spendera färre timmar i soffan och fler timmar på stranden. Det är extremt lugnt på stranden nu när alla turister har lämnat ön!

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar