fredag 29 april 2016

födelsedag

Igår var det min dag! 
Vill börja med att tacka så jättemycket för alla gratulationer, ingen nämnd, ingen glömd! 
Jag hade en superbra födelsedag, den innehöll allt som jag tycker en födelsedag ska innehålla :). Jag blir som barn på nytt när det är födelsedag! 

Dagen började med att jag fick frukost på sängen och sång av David och barnen. Den här gången sov jag faktiskt på riktigt, annars brukar jag oftast låtsassova. Jag hade bestämt frukost, som man gör i vår familj när man fyller. Jag blir alltid förvånad när barnen fyller och dom får välja. Man får nämligen välja PRECIS vad man vill och dom brukar ta typ smoothie, juice, macka och kladdkaka. Själv valde något som jag gillar mycket, men som jag nästan aldrig äter till frukost, ett stort glas oboy, franska med en massa ost och chokladboll. Det var verkligen sjukt gott!!! 

På jobbet fick jag mer sång, först av kollegorna, som även gav mig ett överlevnadskitt, fint dekorerat (cola light, makado och mentos 👍🏼)

Sedan fick jag ytterligare en sång på morgonsamlingen.

Vi sjunger och hurrar alltid på samlingen när någon fyller år. Jag gillar egentligen inte när stora sällskap sjunger för mig, men det gick bra. 

Efter jobbet ville familjen inte ha hem mig direkt, så jag tog en sväng förbi gymmet och körde ett riktigt svettigt pass.

Sedan kom det bästa!!! Paket! Jag älskar paket. Ett av paketen gjorde mig extra nyfiken, det var nämligen från Manao, vår huskatt.;)


Av David och barnen fick jag ett presentkort på Dreamy spa och en tandborste. Manao hade slagit in det bästa han vet, kattmat... Det är ju tanken som räknas ;), men jag gillar inte kattmat så mycket, så han fick tillbaka den. 

En skål med bubbel hör ju också till när man fyller år. 

Spenderade sedan ett tag liggandes på golvet i AC kylan med mitt glas med bubbel, medan David fixade maten. 

Det är nämligen också tradition i vår familj, att man får välja precis vilken mat man vill på sin födelsedag. Jag valde bort restauranger, man blir ganska trött på restaurangbesök när man går på restaurang ofta. 
Det här blev mitt val:

Småländska isterband med dillstuvad potatis och sockerärtor. Mums! 

Dagen avrundades med en kvällsmassage på Don Spa Ya. 

Deras fotmassage är helt fantastisk! 
Och sedan läsning av nya Femina i sängen. 

Jag prenummererar faktiskt på Femina. Det går att få vissa tidningar skickade utomlands, mot en avgift såklart. Det är väldigt härligt att kunna läsa en svensk papperstidning då och då. Det har jag saknat, men nu behöver jag inte göra det längre! 

Vet att jag lovade Phuket, men det kommer... Var bara tvungen att sticka emellan och berätta om min födelsedag :)
Kramkram

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott - du hade verkligen en fin dag . 1 Maj plus 7 grader - trädgårdsarbete idag - träden skiftar i grönt - gräsmattan måste snart klippas ...De är VÅR i Sverige - dock kallt , saknar även sol & värme . Ha en bra vecka Kram från Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack Anneli!
    Trevligt med lite Sverige/Lindesbergsrapporter :)
    Ha en fin vecka du också
    Kram

    SvaraRadera