torsdag 17 december 2015

skolavslutning

 "Bästa dagen nånsin, bästa dagen". Känner att jag inte kan sluta nynna på Svampbobs låt. 
Den gör mig såå glad. Plus att jag tycker att det här är en väldigt bra dag. Lyssna och bli glad du också :).  

Det här är ju dagen vi alla väntat så länge på, julavslutningsdagen. 

Här har ni oss, supergänget med sanukpedagoger. Dagen till ära hade vi bytt ut våra vita jobbtröjor till röda. Några vågade sig också på tomteluvor. 

Naturligtvis tog vi även den traditionsenliga hoppbilden. 

Under dagen hade hela skolan vanlig skoldag. De sista arbetena gjordes klara och skickades in. 
I min grupp ägnade vi sista timmen till städning, fika, avtackningar och lite lek. 

Efter att eleverna gått hem gjorde jag julfint i biblioteket, samtidigt som jag lyssnade på julmusik. 

Tomten hade hittat till Sanuk i år. 

Han hade med sig sånt man verkligen behöver, en skrubbsvamp för att få finare solbränna, kokosolja som är bra till det mesta, presentkort på spabehandling vilket man ALLTID behöver och så en favorit, fröknäcke. Ett överlevnadskitt med andra ord :). 

Framåt kvällen kom alla elever tillbaka till skolan tillsammans med sina föräldrar för avslutning. Det var riktigt mycket folk på skolgården.  

David har under hela hösten haft körövningar med skoleleverna så på julshowen sjöng alla tre sånger. Alvin sjöng solo en liten snutt. 

Efter det tågade vi sjungandes ner till stranden. 


Caroline och jag är suddiga, men mest av allt är vi glada, eftersom vi just där har semestern inom räckhåll! 

Dagen bjöd på en vacker solnedgång.

Och det var just det vi väntade på... 

...för efter mörkrets inbrott blev det fireshow av några av skolans elever. Alvin hoppade över showen den här gången. 

Medan vi hade fireshow övade några andra människor på stranden på avancerade yogapositioner. Riktigt vackert! 

Här har ni oss longisgänget! Vi är både glada, snygga och trevliga, men framförallt är vi grymma pedagoger. 

Träffade en gammal elev på stranden. Han har tatuerat in sanukloggan på fotleden. Det säger väl allt... Sanuk ÄR bäst! 

Nu ska jag förbereda det sista inför den stora dagen imorgon, när Line fyller 9år. Det är helt galet att hon är så stor. Det måste betyda att jag är gammal... I och för sig sa mina elever här om dagen att jag ser väldigt ung ut och då är det så ;). 

Hörs imorgon! 
Kramkram

7 kommentarer:

  1. Men använde du gymnastbilden nu?? Vad ska vi då ha till sommaravslutningen.....kram och tack för en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vi hinner ju träna in den själva. Vi har ju låååång tid på oss. Det fixar vi lätt ;).

      Radera
  2. Underbart att få vara med härifrån Ö-vik, för två år sen hoppade jag �� God Julkramar till dej o din fina familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram tillbaka.
      Hoppas allt är bra med er i Ö-vik.
      Önskar dig och hela din familj en God Jul!

      Radera
  3. Jag har din hälsning från förra året kvar i min låda ❤️.
    God Jul önskar jag dig och din familj!

    SvaraRadera
  4. Hej, kikade in på din blogg när jag såg att min vän Caroline hade "likat" den som är där med dig. Jättekul att se hur härligt ni har det. Längtar tillbaka då vi var där för två år sedan. Njuuut! // Jenny

    SvaraRadera
  5. Kul att du hittat hit!
    Lanta är fantastiskt, så jag förstår att du längtar tillbaka. Jag njuter varje dag!

    SvaraRadera