lördag 29 augusti 2015

kräftor

Första jobbveckan har gått. Känns skönt att vara tillbaka på Sanuk och väldigt skönt att ha lite rutiner med sig, så inte allt är nytt. 
Jag har dock fått ett par nya elever ( varav en är Alvin), nya arbetskamrater och en ny rektor att jobba tillsammans med, så allt är inte som det var förra läsåret. 
Jag tycker veckan har gått förvånansvärt bra, kom in i tidsrytmen snabbt, även om jag ibland har blivit akut trött mitt på dagen :). Jobbet har flutit på med inskrivningssamtal, morgonsamlingar, storsamling och lektioner. 

Vi har även hunnit med en AW. 
Här borde jag naturligtvis lagt ut kort från vårt tabatapass, vårt poolbad och våra fruitshakes, men jag inser att jag varit urusel på att ta kort den här veckan, så det blir mycket text. Får bättra mig på den punkten :(. 

Försöker ta upp gamla rutiner och skapa nya. 
Morgonpromenad/springtur på Klong Dao tillhör en av de gamla rutinerna jag tänker hålla fast vid. 

Promenader med David på Longbeach kommer det oxå bli framöver. Även om det idag inte var så mycket strand, sanden var som kvicksand och vågorna gick gick nästan upp över hela stranden. Men vi kämpade oss hela stranden fram och tillbaka. 

En ny rutin som jag ska försöka få in är gym träning. Har köpt ett årskort på Lanta gym. Får se om jag mest använder löpbandet (det finns ett) eller om jag verkligen kör styrka. Får ta några kort där senare.

Simma i poolen kan bli en rutin. Vi har en jättefin pool på området. Hängde där en stund i eftermiddags. Hänga där kan för all del också bli rutin :) (Ingen bild...)

Äta helgfrukost ute blir definitivt en rutin. 

Det blir inte en rutin stt käka kräftor, men ikväll gjorde vi det. Var på restaurang "Black pearl" i Saladan på kräftskiva ikväll. Det var väldigt trevligt och väldigt gott!
Vi fick kräftor, (turkiska, men hämtade direkt från Sverige), räkor, sushi, bröd, prästost, cheddarost, paj, snaps och panacotta till efterrätt. Barnen fick korv, köttbullar, strips och glass. 



Behöver kanske inte säga det, men det är en svenska ägare på restaurangen. 

Måste få med en bild på husets katt, Manao. Han visade sig här första gången i förrgår kväll, fast då hade barnen somnat. 
Men nyss kom han igen! Gissa om barnen, och då framförallt Line, blev överlyckliga. Dom har verkligen väntat på honom och äntligen blev det lite gos. 

Lovade ju att berätta om försäkringskassan, men jag orkar inte det idag. Tar det en annan dag. 
Hörs snart igen. 
Kramkram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar