lördag 7 november 2015

återseenden

Två kära återseenden och en premiär, betyder en bra vecka. 
Förra helgen kom mamma på besök. Vi hade hållit det hemligt för barnen, men en överraskning hade utlovats. 
Dom blev mest förvånade när en bil stannade utanför vårt hus och chauffören gick ut och ropade hallå. Line som var ute gick in och kollade genom fönstret och sa sedan förvånat: men...det är ju mormor! 

Hon hade med sig lite dom jag "beställt" men väskan rymde även en överraskning till oss. 


Barnen blev väldigt glada för chokladen, det hade dom längtat efter. 

Jag blev väldigt glad för överraskningen, som var en julskinka..tillsammans med glöggen som jag beställt, så ska vi nog få jul här i år! Förra året fick vi varken någon julmat eller julkänsla, så det här var riktigt bra!

Line visar mormor var hon ska sova. 

Hon få ta Lines säng, så sover Line på en madrass på golvet. Eller rättare sagt Line och Alvin turas om att sova på madrassen. 

Jag har jobbat väldigt mycket den här veckan, eftersom vi fått en massa nya elever på skolan. Så jag och mamma har inte hunnit gjort så mycket tillsammans ännu. 
Men första dagen visade vi i alla fall områdets fina pool, så där har hon hängt på dagarna när det inte har regnat. 

Här får hon lift av Alvin, som har blivit riktigt duktig på att köra moppe. 

Han får fortfarande inte köra i trafiken såklart, men han tränar ofta här på området. 

Några saker har vi dock gjort. Vi har käkat mysiga middagar på kvällarna. 
Här är vi på somewhere else. 


Vi åt en god middag på restaurang Lazy days på Relax Bay i tisdags. 


Tillsammans med mitt andra kära återseende, ägarinnan av det här pekfingret och hennes familj! 

Inser att det var det enda av henne jag fick på bild ;) under kvällen. 
Lovar att avslöja vem hon är, så snart jag har en bild på henne :). 

Alvin var inte med. Han var ute och käkade med sina klasskompisar. Hämtade honom på Indianen senare på kvällen. 

Mamma och jag har varit på spa och ute och åkt moped och överraskats av galna regnoväder två gånger. 
Här har vi tagit skydd under ett av stånden på marknadsplatsen på Klong Dao. Observera att en Volvo 740 just passerar, nästan som Sverige alltså ;).

Hahaha, vad snygga vi är när vi står under presseningen i våra hjälmar. 

Och så var det då dags för den stora premiären av "Allsång på Lanta". 

David och resten av gänget har jobbat stenhårt för att få i ordning allt inför den stora dagen. Vet inte hur många timmar David lagt för att åstadkomma ett bra ljud. Han har dragit kablar, satt ut högtalare och finslipat ljudinställningar. 
Men...så kom regnet! Och inte vilket regn som helst, ett riktigt Lantaregn! Kolla in på "allsång på lanta" på Facebook, så får ni se en film på galenskapen. 
Detta gjorde att David, cirka 1h innan folket kom, klippte alla högtalarkablar med avbitartång, bar in allt under tak och tvinnade nya kablar. 
Här under tak hamnade scenen...

...istället för här. 

Med de förutsättningar som fanns var det  en mycket bra lösning tycker jag. Och till slut fick jag en tummen upp av David. 

Här var vår plats för kvällen. 

Många andra satt vid mysiga bord på golvet. Det var ca 140 matgäster. 

Vi serverades en fantastisk buffé, med allt från köttbullar i gräddsås, till spicy thai beefsalad och paneng chicken! 

Här är David, Ulli och Lantas egen Lasse Berghagen, Stefan Lebert igång med kvällens show. Vi bjöds på en massa bra musik. På allsångens facebooksida finns klipp på det också. David gjorde en grym version av you raise me up. 

Även Sanuks skolkör uppträdde. Dom sjöng låten Goliat av Lahle. Det var ett fantastiskt uppträdande, jag fick gåshud. Och Alvin sjöng solo!!! Han var så duktig!

Line var också med, hon står längst fram i mitten i vit klänning. 

En mycket trevlig kväll! Ser redan fram emot nästa allsångskväll den 27 november. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar