onsdag 16 mars 2016

Varierande

Time for a new one!

Jag har som vanligt haft en varierande och händelserik vecka, med jobb, sjukdom, mys, ett jobbigt hej då, som det så ofta är när man lever livet som vi gör. Men jag har även haft ett par kära återseenden i form av familjen Ferguson och Nina såklart. Nina och jag träffades ju redan för ett par veckor sedan, men det är först nu vi har fått till en middag och en massa härligt prat,
När man träffar människor man inte träffat på länge inser man hur mycket msn saknat dom. Passar på att umgås och njuta av sällskapet så mycket jag kan. 

Den här härliga, omtänksamma och goa kollegan har lämnat Lanta och återvänt till det "vanliga" livet hemma i Sverige. Saknar henne! Hon har haft den andra 6-9:an på skolan och har alltså varit min närmsta kollega sedan vårterminen började. Vi har haft väldigt skoj tillsammans på jobbet! Här har vi just avslutat ett idrottspass med tabata på stranden. Vi är genomsvettiga och sandiga från topp till tå. Och alla som känner mig vet vad jag tycker om sand. Jag fullkomligt hatar att vara sandig, så det här är terapi för mig! 

Det blir snart fler hej då, när ytterligare ett gäng pedagoger slutar på skolan och åker hem, bland annat Anna och Gunilla. Två goa kollegor som jag lärde känna redan förra året när vi jobbade ihop här. 

Hela jobbgänget var ute och käkade tillsammans på Relax Bay resort förra veckan, det var supermysigt. Tröttnar aldrig på att titta på och fotografera solnedgångar. 

Samma dag fick familjen sitt andra magsjukefall... Den här gången var det David som hade oturen att drabbas. Konstigt att det tog fyra dagar mellan Line och honom. Iofs kan ju David ha smittats av någon annan. 
Jag och barnen var hemifrån så länge vi bara kunde och för att fylla ut tiden lyxade vi till det och käkade glass på Two scoops. 
Det är ett glasscafe på Klong Dao som tillverkar sin egen glass. Den är verkligen jättegod, speciellt sorbeten. Men tyvärr lite dyr för oss som inte har svenska löner stt spendera, så vi äter bara där ibland. Men njuter desto mer då. (70thb, drygt 17kr, för en kula)
Just den här gången köpte Line och Alvin passionssorbet och jag tog kokosnötsglass. 

I fredags var det allsångsavslutning. Snacka om drag! Det var verkligen supertrevlig stämning hela kvällen. Folk, klappade och sjöng med. Kul för David Ulli och Stefan att få sluta på topp. Dom har verkligen kämpat stenhårt för att få ihop allsångskvällar var tredje vecka. Jag tog tyvärr inga foton i fredags, bara filmer. Men här är en skärmdump. Vill ni se filmerna så ligger ett par av dom som publika inlägg på min FB-sida. 

I lördags hade jag myskväll med dom här härliga tjejerna. Vi började med en drink på stranden. 

Foto: Marie Ane

Sedan blev det ytterligare en njutningsfull solnedgång, som jag var tvungen att fotografera ;). 

Vi avslutade med middag på Red Snapper här på Longbeach. 
Det är ett mysigt ställe som serverar tapas. Det är väldigt fräscht och gott. 

Jag åt tortilla med stark färskost och salsa, en laxrulle med grönsaker och  spenatdumplings. Allt var gott! 

I söndags var det dags för mer party! Den här gången var det mellofinal på Sai naam. 
Vi hade såklart tippat vinnaren, plats 2-5?och jumbon! Jag tippade rätt på ettan, Frans, sedan hade jag inte många fler poäng. 
Gillade faktiskt Frans låt, men jag tror inte det är något Eurovisionmaterial. 
Bäst på hela kvällen var helt klart Måns! 

Mattias var ansvarig för tippandet och han tog sin uppgift på största allvar. Han hade gjort ett dokument som automatiskt räknade ut våra poäng utifrån låtarnas placering.

By the way, så har värmen har kommit tillbaka på riktigt nu. Det är alltid över 35 grader på eftermiddagarna.  

Här om dagen visade min ganska pålitliga temperaturapp 39 grader. Vet inte om den hade rätt, eller om den hade fått värmeslag, men varmt var det. 
För någon vecka sedan sprang jag hem från jobbet på eftermiddagen. Det är bara 5km, men det var riktigt kämpigt! Dryga 35 grader är inte att leka med när man springer. Vet inte om jag var duktig eller galen? :)  Men jag gjorde det. 

Har annars slarvat lite med träningen sista månaderna. Har varit krasslig, plus att det varit mycket annat att fixa med. Men nu ska jag ta nya tag. Sprang en tung mil imorse och gymmade efter jobbet. 
Förutom egen träning ska jag försöka ta mig iväg på ett pass på lördag. 
Min fina vän Amelia har nämligen tagit över Lanta Workout och hon är grym på träning. Hon inspirerar verkligen mig. 
Foto: från lanta workouts FB

Om du är här på Lanta och vill träna kan jag verkligen rekommendera dig att gå på ett pass. Tyvärr kan ju inte jag gå så ofta, eftersom jag jobbar alla pass utom lördagspasset, så det får väl bli bulgarian bag för mig. 

Vi har hängt på strande också. På Krit såklart. Det är verkligen vårt favoritställe. 

Jag softade en stund vid poolen i söndags också. Nu börjar det gå att vara där igen, eftersom det är mindre folk här nu. Det är faktiskt skönt! Längtar till april när det är ännu mindre folk och ännu lugnare. Lågsäsong = <3

Just det jag hade ju kökstjänst i söndags också. 
En grovlimpa, tre baguetter, en butterkaka, 24 vaniljbullar, två burkar jordgubbssylt och en stor burk granola blev resultatet. 
Jag har aldrig bakat butterkaka tidigare, det var lätt och blev väldigt gott så det kommer jag baka flera gånger. 

Veckans valpuppdatering! Dom har fått tänder och bits, dom tultar runt obehindrat och dom busar galet mycket både med varandra och med oss. 

Avslutar med en soluppgång över bergen och djungeln. 
Det är inte bara solnedgångarna som är magiska här! 

Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar